Turbózódó GYSEV
A GYSEV hirdetmény nélküli, meghívásos versenytárgyalást hirdetett dízelmotorvonatukra. Megállapításuk szerint új beszerzése sem üzemi, sem anyagi okokból nem lehetséges.
A hirdetményt azért mellőzhette a zöld-sárga cégcsoport osztrák leányvállalata, mert az általa specifikált motorkocsik az ÖBB-n kívül ritkaságok, maximum az STLB-vel vagy a NEG-gel boltolhattak volna.
A sikeres versenytárgyalás értelmében hét felújított használt 5047-es érkezhet a GYSEV-hez. A kiszivárgott menetrendtervezet és az érvényes vagyonkezelési szerződés szerint ugyanis ők kezelnek további 214 kilométer vasútvonalat és a MÁV csoport nem hagyja rajta a közszolgáltatáshoz használt járműállományt. Az ÖBB viszont már megkezdte a Jenbacher motorkocsik selejtezését, tehát a menet iránya egyértelmű. Az üzletet már portálunk is megszellőztette.
November 30-ig érkezik tehát majd hat motorvonat, az utolsó (balesetes) kocsi üzembe helyezésének határideje pedig 2012.április 30. A GYSEV bízik a soproni karbantartás megfelelőségében, tehát a jelenlegi két 5047-es (szóló), és egy 5147-es (iker) mellé további hetet is elvállalnak. A használt járművek hangsúlyozottan tíz évet töltenek majd még a magyar síneken, hogy utána mi következik majd, az a GYSEV stratégiájának a része.