Újabb hidrogénvonatokat kérnek a kaliforniaiak

iho/vasút   ·   2024.02.16. 18:00
flirth2_kalifornia

Hat alternatív hajtású Flirt H2-t hívott le az amerikai állam közlekedési hatósága (Calsta), így már tíz környezetbarát szerelvény szállíthatja majd az utasokat.

A megrendelés a Stadlerrel tavaly októberben, legfeljebb huszonöt hidrogénvonat vásárlására kötött szerződés opciója. A legmodernebb alternatív hajtástechnológiák egyikét képviselő, négyrészes motorvonatokat a Caltrans fogja üzemeltetni.

A mostani üzlettel, valamint a korábbi, Ausztriából, az Egyesült Államokból, Litvániából, Németországból és Olaszországból megrendelt, összesen már több mint százötven akkumulátoros és hidrogénhajtású szerelvénnyel együtt a svájci gyártó megerősíti piacvezető pozícióját az alternatív és környezetbarát akkumulátoros és hidrogénüzemű hajtásrendszerek terén.

A Stadler US úgy véli, a járművekkel közösen segíthetik elő az Egyesült Államok vasúti közlekedésének szén-dioxid-mentesítését. A gyártó elkötelezett az észak-amerikai közlekedés környezetbarátabbá tétele mellett, valamint hogy innovatív megoldásokat kínáljon a régió sajátos kihívásaira. Az amerikai vasútvonalak alacsony mértékű villamosítását figyelembe véve a Flirt H2 különösen fontos. A hidrogéntechnológia fenntartható mobilitást tesz lehetővé, mivel környezetbarát alternatívát kínál a hagyományos hajtásrendszerekkel szemben. A Stadler ezért aktívan követi azt a célt, hogy korszerűsítse a tömegközlekedést Észak-Amerikában, hozzájárulva ezzel a környezetvédelemhez.

A Stadler hidrogénvonatával Svájcban és az Egyesült Államokban is széleskörű teszteket végeztek, mely során bizonyították kivételes teljesítményét és megbízhatóságát. A kaliforniai San Bernardino Megyei Közlekedési Hatóság (SBCTA) Flirt H2-ese jól teljesít a menetrend szerinti üzemelést megelőző teszteken, ami azt mutatja, hogy a svájci központú gyártó olyan minőségi terméket tervezett, meg megfelel a megrendelők igényeinek.

A Flirt H2 két kocsiból és egy úgynevezett PowerPack nevű középső részből áll, mely az üzemanyagcelláknak és a hidrogéntartályoknak ad helyet. A PowerPack a hidrogént elektromos árammá alakítja át, amelyet egy, a hajtásért felelős akkumulátorban tárol el. Az akkumulátor ezután a jármű hajtásendszerét, a fűtő-, szellőző- és légkondicionáló rendszert (HVAC), valamint egyéb kényelmi berendezéseket látja el energiával. Ebben a konfigurációban a vonat fékezéskor a mozgási energiát is vissza tudja nyerni, így ez is újra felhasználhatóvá válik a jármű meghajtására. A vonat 108 ülő utas befogadására alkalmas és rengeteg további állóhelyet kínál. A Flirt H2 legnagyobb üzemi sebessége 130 kilométer/óra.

(Nyitóképünkön a Kaliforniába szánt Flirt H2-esek látványterve. Kép forrása: Stadler Rail)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek