Pizsamapartival az éjszakai vonatokért
A Stay Grounded és a Back on Track csoportok aktivistái nemzetközi pizsamapartit hirdettek meg december 12-e éjszakára Európa számos nagyvárosába, kiállva az éjszakai vonatok fontossága mellett.
A Stay Grounded és a Back on Track csoportok aktivistái nemzetközi pizsamapartit hirdettek meg december 12-e éjszakára Európa számos nagyvárosába, kiállva az éjszakai vonatok fontossága mellett.
A járatok jövő áprilisban startolnának, a svájci szövetségi tanács pénzügyi bizottsága viszont megvágná az arra szánt támogatást, és az összeget inkább fenntartható repülőüzemanyagokra fordítaná. Az éjszakai vonatért petíciót indítottak.
Első körben tizenhat kétrészes akkumulátoros-villamos szerelvényt vásárol a Škoda-csoporttól a ZSSK.
A francia vállalat szerint a technológia még nem elég érett, a ráfordított idő és pénz okán pedig jó eséllyel soha nem is lehet. A lépés fordulópontot jelenthet az európai vasút számára.
A létesítmény a kilenckategóriás fenntarthatósági szempontrendszerben elért 75,3 százalékos összesített eredményével érdemelte ki a besorolást.
November 26-a idén több mint egy nemzetközi emléknap: az ENSZ 2026 és 2035 közötti Fenntartható Közlekedés Évtizedének kezdetét jelzi, amelyet ezen a napon nyitnak majd meg ünnepélyesen a New York-i ENSZ-palotában.
A Vale bányavállalat és az amerikai Wabtec mozdonygyártó megállapodást kötött, hogy a gázolaj alternatívájaként próbálják ki az etanolt a Vitória a Minas tehervasúti vonalon.
A terv a gyors, kényelmes, biztonságos és megbízható vasúti szolgáltatások kibővítésével támogatja az Unió kettős célját, vagyis a karbonsemlegesség elérését 2050-re és Európa globális versenyképességének megerősítését.
Az alacsonyabb kibocsátással készülő nyersanyag felhasználásának növelése érdekében a Voestalpine-nal működik együtt a német gyártóóriás.
A norvég energetikai óriás, az Equinor hajó alapú létesítménye a brazíliai Bacalhau mezőn látott munkához.
A két keskeny nyomközű szerelvényt a Ferrovia Circumetnea (FCE) vasúttársaság rendelte az Etna-környéki vasúthálózatra.
A baden–württembergi Immendingenben tíz éve működő létesítmény a Mercedes-Benz egyik legfontosabb tesztpályája, az 530 hektáros komplexum most egyedülálló fényteszt-központtal egészült ki.
Az EcoFoil fóliával például évente több mint hatszáz tonna műanyaghulladék spórolható meg – derül ki az MLSZKSZ felméréséből.
A Cando Rail & Terminals szerint az akkumulátoros üzem járható utat jelenthet az országban jelenleg üzemelő kétezernél is több dízel tolatómozdony zöldebb üzemeléséhez.
A dán nemzeti vasút százötven ötkocsis, kétszázas tempóra képes villamos motorvonatot vásárol az Alstomtól, a szerelvényekkel teljesen átformálják az intercity- és regionális flottát.