Hidrogénvonatot tesztelnek az arabok – a Közel-Keleten elsőként
Szaúd-Arábia nemzeti vasúttársasága (SAR) az Alstommal közösen vizsgálja meg a hidrogén-üzemanyagcellás Coradia iLint motorvonatban rejlő lehetőségeket a főváros Rijád környékén.
Szaúd-Arábia nemzeti vasúttársasága (SAR) az Alstommal közösen vizsgálja meg a hidrogén-üzemanyagcellás Coradia iLint motorvonatban rejlő lehetőségeket a főváros Rijád környékén.
Nem az a kérdés, hogy szükség van-e a vasúton a hidrogéntechnológiára, hanem az, mikortól lehet bevezetni. Interjú Ludvig Lászlóval, a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatójával.
Kétévnyi kihagyást követően megkezdődött az idei berlini vasúti szakkiállítás és -vásár. Kedden többek között a Siemens Desiro HC, a bécsi X-metró, Kalifornia hidrogénhajtású Flirtje, valamint a franciák jövőbe mutató mellékvonali megoldása szolgáltatott témát.
Tizennégy Alstom Coradia iLint áll forgalomba Alsó-Szászországban, hozzájárulva a világ legzöldebb vasúti hálózatához.
A kísérleti projektnek egyelőre még csak a piackutatási szakasza kezdődött meg. A járművek nagyobb forgalmú mellékvonalakon jelenthetnek fenntartható alternatívát.
A prototípus szerelvény készíti elő az utat a Vittal One elnevezésű, villamos- és hidrogénhajtású hibrid motorvonathoz.
Egy SM42-es dízelmozdonyt építettek át üzemanyagcellássá, távvezérléssel is ellátták. A technológia alkalmazása jelentős lépés lehet a lengyel vasút karbonlábnyomának csökkentésében.
Európában a szigetország elektromos és üzemanyagcellás buszpiaca fejlődik az egyik legjobban – az átállás gyorsaságát tekintve. Ebben kiemelt szerepe van annak a kormányzati programnak, amely keretében négyezer környezetbarát, nullemissziós busz állhat forgalomba, a következő három évben.
Östersund a honállomása annak az Alstom Coradia iLint motorvonatnak, amelyik augusztus végén állt forgalomba a dízelek alternatívájaként, a szén-dioxid-mentesség jegyében.
A folyami- vagy tengerhajózáshoz képest még sokkal kisebb méretekben, de már megjelentek az első üzemanyagcellás és hibrid erőforrások, teljes mértékű meghajtásként, azaz az elektromos üzemmód nemcsak segéderőforrás.
Újabb példa az üzemanyagcellás meghajtás széles körű alkalmazhatóságára, akár speciális rendeltetésű járművekben is. Talán a mérnökök és járműgyártók is bátrabban viszonyulnak az új műszaki lehetőséghez.
Három nagy japán járműgyártó, illetve divízióik fogtak össze, komoly és hatékony, vészhelyzeti alkalmazások kidolgozására.
Németországban állt munkába, minden tekintetben forradalmi.
Az új, a Rhône folyóra szánt tolóhajó az Európai Unió által finanszírozott, nulla kibocsátású belvízi és tengerpart-menti kereskedelmi célú hajók fejlesztését célzó Flagship program keretében épül meg.