Újabb mozdonyok és további digitalizáció az RCH-nál

iho/vasút   ·   2019.10.17. 15:00
rch-krizisintervencio-400

Körös Norbert, az RCH Igazgatóságának tagja, CEO a nemzetközi gazdasági folyamatokat elemezve kiemelte az acél-, gép- és az autóipar recesszióját, mivel az jelentős hatást gyakorol az egyéb beszállítói ágazatok fuvarozási igényeire is. A negatív piaci tendenciák visszatükröződnek a társaság fuvarteljesítményében. Míg 2017-ben az RCH csaknem 33,2 millió tonna, tavaly harminckétmillió tonna árut továbbított, az idén pedig várhatóan mintegy harmincegymillió tonna lesz az éves teljesítmény.

Az RCH jövőbeni működésének stabilizálása érdekében folytatja belső folyamatainak optimalizálását. A Rail Cargo Group és az Információs és Technológiai Minisztérium (ITM) közötti stratégiai együttműködési megállapodás jelentős lépés az egyes kocsi fuvarozás állami támogatásának, a kombinált fuvarozás fejlesztésének, valamint a záhonyi átrakó körzet modernizálásának irányába.

Újabb mozdonyokat állít üzembe a Rail Cargo Hungaria (fotó: RCH)

Kotiers Román CFO elmondta: a hatékonyság javítása érdekében folytatódik a társaság digitalizációs programja. Ennek keretében két új alkalmazást fejlesztenek, amelyek számos korábban manuálisan végzett feladatot helyeznek digitális platformra. Ezáltal támogatják, egyszerűsítik és optimalizálják a kocsivizsgálati, a vonattervezési és irányítási tevékenységet.

A társaság tovább kívánja növelni önálló vontatási képességét. A vállalat működésében mérföldkő az idei év, amelynek első nyolc hónapjában a saját mozdonyokkal történő árutovábbítás aránya átlépte az ötven százalékot, amely a külső szolgáltatók kapacitásának csökkenése következtében a jövőben tovább fog növekedni. Ennek érdekében 2020 első felében öt villamos mozdonnyal, valamint három tolatási feladatokra alkalmas dízelmozdonnyal bővíti eszközparkját.

A Rail Cargo Hungaria Európában elsőként szerez be vasúti árufuvarozásra optimalizált, környezetbarát villamos-hibrid mozdonyokat. A világ legnagyobb vasúti járműgyártó társaság leányvállalata, a kínai CRRC a mozdonyokat az RCH specifikációja szerint fejleszti és harminchat hónapon belül készíti el. A technológia lehetővé teszi majd az RCH vonatainak továbbítását olyan infrastruktúrán is, amelyen a vontatási villamos energia időlegesen, vagy egyáltalán nem áll rendelkezésre. A bővülő flotta működtetése kapcsán a vállalat saját mozdonyvezető-állománya a futó és induló képzéseknek köszönhetően 2020-ban további hatvan fővel fog növekedni.

A Rail Cargo Hungaria 2020-ra átlagosan nyolc százalékkal emeli az árufuvarozási díjtételeit. A társaság az egyes forgalmak paramétereit egyedileg fogja megvizsgálni, és ennek alapján egyeztet majd partnereivel az új, a tényleges piaci viszonyokhoz igazodó feltételekről.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek