Újjászületnek a metrópótlás buszsávjai
Május 22-én átadták a felújított M3-as metró összes állomását. Mivel a metrópótlás is véget ért, már nincs szükség a buszsávokra a Váci út–Üllői út tengelyen. Mindez lehetőséget teremt a többi között arra, hogy biztonságosabbá váljon a biciklizés Budapest észak–déli tengelyén, ezzel együtt pedig csökkenjen a belváros környezeti terhelése.
Új szakaszába lép az Újjáéledő sugárutak városfejlesztési koncepció megvalósítása. A metrópótló buszok sávjainak megszüntetésével hamarosan több sávot használhatnak az autóval közlekedők, ezzel csökken a környékbeli kisebb utcák forgalomterhelése. Emellett lehetőség nyílik arra is, hogy hiányzó szakaszok pótlásával biztonságosabbá váljon a biciklizés a Váci út–Üllői út kiemelt közlekedési tengelyen.
Első lépésként a Budapest Közút szakemberei szakaszról szakaszra haladva kátyúmentesítenek, illetve szükség esetén javítják a buszsávokban keletkezett egyéb felületi hibákat. A korrekciós munkák befejezése és a kivitelezői szerződés megkötése után elkezdődik a metrópótló sávok átalakítása is. Az ezzel járó munkák várhatóan több hétig tartanak.
Az átalakításnak köszönhetően bizonyos útszakaszokon az eddigiekhez képest többféle közlekedési eszközzel lehet majd biztonságosabban és gyorsabban haladni. Mindezt úgy, hogy a jelenlegihez képest nem szűkül a különböző közlekedési módok számára biztosított útfelület.
A Váci úton
- a Göncz Árpád városközpont és a Dózsa György út közötti szakaszon nő az autóval is használható sávok száma. A jövőben 2×3 sávon haladhatnak a gépjárművek.
- A Gogol utca és a Nyugati tér közötti szakaszon új kerékpársávok jönnek létre. Autóval az eddigiekhez hasonlóan továbbra is 2×2 sávon lehet haladni. A Nyugati téren három új gyalogátkelőhely is létesül.
A Bajcsy-Zsilinszky úton
- a Nyugati tér és a Deák Ferenc tér között visszaáll a metrópótlás előtti forgalmi rend. Ez azt jelenti, hogy a továbbiakban már 2×2 sávon haladhatnak az autók, emellett mindkét irányban közös busz- és kerékpársáv is segíti a biztonságos és gyors közlekedést.
A Kiskörúton,
- azaz a Deák Ferenc teret és a Kálvin teret összekötő Károly körúton és Múzeum körúton szintén a metrópótlás előtti forgalmi rend lép életbe: 2×1 kerékpársáv és 2×2 forgalmi sáv lesz használható.
Az Üllői úton
- a Kálvin tértől a Szabó Ervin térnél lévő Névtelen utcáig (a benzinkútig) új, közös busz- és kerékpársávokat alakítanak ki,
- a Névtelen utcától a Népligetig pedig kerékpársávok jönnek létre.
Az Üllői úton a kerékpársávok biztonságát – ahol lehetséges – fizikai elválasztó elemek (műanyag elhajló pollerek) is növelik, ami Budapesten eddig nem látott fejlesztés lesz a kerékpározók biztonsága érdekében.
Az új sávok kialakítása június 1-je és július 30-a között ütemezetten zajlik. Bár a sávokat már nem használják autóbuszok, a Budapesti Közlekedési Központ arra kéri a fővárosban közlekedőket, hogy utazásuk során továbbra is a kihelyezett közlekedési tábláknak megfelelően, a KRESZ szerint közlekedjenek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!