Újra Coradia LINT-eket vesz az Abellio Rail NRW

iho   ·   2013.12.04. 07:30
400px_abellio_coradia_lint

Az esseni székhelyű Abellio Rail NRW a napokban rántotta le a leplet legújabb LINT 41/H szerelvényéről. A hivatalos ceremónián a regionális forgalomban üzemelő vasúttársaság igazgatója azt nyilatkozta, hogy a LINT-motorvonatok a legjobb választásnak tekinthetők Észak-Rajna–Vesztfália tartomány Bergisches Land régiójában, mivel kellően erősek, jól gyorsulnak, valamint megfelelő kényelmet és biztonságot is nyújtanak az utasoknak.

Az Abellio egyik régebbi LINT motorvonata. Az S7-es viszonylat átvételével újabb kilenc Alstom-szerelvény érkezik a társasághoz<br>(fotó: Alstom)

Az Abellio Rail NRW számára nem ismeretlen az Alstom dízelmotorvonata, mivel a cég már 2005 decembere óta használ három LINT 41/H szerelvényt a Bochumtól Wanne-Eickelen át Gelsenkirchenig tartó úgynevezett Nokia-Bahn-on (RB46-os viszonylat), ahol jól beváltak.

A kétrészes, 42 méter hosszú járművek három kéttengelyes forgóvázából a két szélső hajtott, a középső egy szabadon futó Jacobs-forgóváz. A két, egyenként 315 kilowatt teljesítményű, turbófeltöltésű MTU-dízelerőforrás százhúsz kilométer per órás legnagyobb üzemi sebességre gyorsítja fel az üresen 63,5 tonnás szerelvényt. A LINT 41/H gyorsítóképessége 0,6 m/s², maximális lassulási értéke 1,1 m/s². A hatvankét százalékban alacsonypadlós (580 milliméteres padlószint, a forgóvázak felett 780 milliméter) motorvonatokon az álló- és ülőhelyeket is számítva körülbelül kétszázan férnek el.

A jelenleg még RB47-es, december 15-étől viszont már S7 jelzésű viszonylat. 2014 júniusáig vonatpótlózás lesz érvényben a Müngstener-híd átépítése miatt.<br>(forrás: Wikipedia)

A Global Rail News arról ír, hogy mihelyst mind a kilenc új motorvonatot leszállítja az Alstom, az észak-rajna–vesztfáliai Abellio-leányvállalat eladja azokat a Rajna-Ruhr vidéki közlekedési szövetségnek (VRR). Ezt követően bérleti szerződéssel fogja használni a szerelvényeket az S7 jelű Wuppertal–Solingen viszonylaton az Abellio, ami a 2013. decemberi menetrendváltástól kezdődően tizenöt évre szerezte meg a szolgáltatási jogot a VRR-től. A 41 kilométer hosszú, maximum 90 kilométer per órás sebességgel használható úgynevezett Der Müngstener-vonal eddig a DB Regio hatáskörébe tartozott.

A szolgáltatóváltással együtt a Wuppertal–Solingen viszonylat jelölése is változik: az ez idáig RB47-es jelzés S7-re módosul. A követési idők is csökkennek: hétköznap húszpercenként, hétvégén félóránként, éjszaka pedig óránként járnak majd az Abellio Rail NRW vonatai. Kisebb kényelmetlenséget fog jelenteni viszont, hogy a Müngstener-hídon végzett karbantartási munkálatok miatt június 27-éig vonatpótló buszokat kell igénybe venniük az utasoknak a Solingen-Mitte és Remscheid főpályaudvar közötti szakaszon – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek