Újra nekifutnak a bolgár tehervasút privatizációjának

MTI   ·   2012.07.24. 08:01

Bulgária ismét felkínálja eladásra az állami tehervasút (BDŽ) részvényeinek 100 százalékát, miután az első kísérlet a csekély érdeklődés miatt sikertelen volt – mondta Ivajlo Moszkovszki közlekedési miniszter hétfőn a bolgár közszolgálati rádiónak.

A második menetben a miniszter szerint „valamelyest enyhítik a feltételeket". Korábban 100 millió eurót kért a BDZ-ért a bolgár privatizációs ügynökség. A sikeres privatizáción jóformán a BDŽ léte múlik, mert csak a bevételből teremthető elő a cég átszámítva kereken 50 millió eurós adósságának törlesztéséhez szükséges összeg. A vasúttársaság 2011 végén 4435 embert foglalkoztatott, de a létszámot az átszervezési program keretében 3600-ra csökkentik.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.