Ütemes menetrendek és bővülő kínálat

iho/vasút   ·   2012.11.09. 09:29

Budapest elővárosi forgalmának örök mostohagyereke, a 142-es Budapest–Lajosmizse vonal sem lóg ki ezentúl a sorból. A közelmúltbeli pályafelújításnak és megállóhely-átépítéseknek köszönhetően ütemes menetrendet alakíthatnak ki, a vonatok óránként követik egymást. Új, ütemen felüli betétjáratok is közlekednek Ócsáig, illetve Táborfalváig.

Budapest–Békéscsaba és Tatabánya–Oroszlány között is megvalósul a teljes ütemes menetrend, az előbbi vonalon 19 helyett 30, az utóbbin 26 helyett 32 vonat közlekedik majd. A 30a vonal felújításának előrehaladtával a gyorsvonatok menetideje 10-15 perccel rövidebb lesz.

A szegedi vonal után Eger felé is elindulnak a hibridvonatok: az intercity kocsit továbbító szerelvények mellett a kieső megállóhelyek pótlására új regionális vonatok indulnak. Félórás ütemet vezet be a GYSEV Szombathely–Szentgotthárd között.

Pályaudvart váltanak az ország déli részébe közlekedő intercityk: Kaposvár, Pécs, Baja felé a Keleti pályaudvarról indulnak a Déli helyett. A nemzetközi forgalomban is lesznek pozitív változások a negatívumok mellett: új EC vonatpár indul Petrov néven Budapest–Brno között, a Moravia EC helyett közlekedő Varsovia útvonala hosszabb lesz, a lengyel fővárosig. Brassóig közlekedik majd a Transsylvania, a Bihar IC helyett a Máramaros IC közlekedik Máramarosszigetig.

A távolsági buszközlekedésben is kedvező változások várhatók. Főleg az egyetemek kérésére órás ütem lesz Debrecen–Polgár–Miskolc között, de ütemen felüli többletjáratok beállítása is várható. Hétvégén, szintén a diákok utazásainak megfelelően gyorsjáratok is közlekednek a Debrecen–Békéscsaba–Szeged útvonalon.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elmarad Romániában a dízelreneszánsz

iho/vasút   ·   2025.10.03. 09:00

A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.

Vasút Nagyvasút

Október 13-ával leáll a nagykereki vonal!

Károly Szabolcs   ·   2025.10.01. 09:35

Debrecen egyik legfontosabb elővárosi mellékvonalán már egy ideje részben buszok viszik az utasokat és a pálya állapota járműhiány miatt. A vonal a leendő akkumulátorgyár és a reptér futópályájának meghosszabbításának útjában áll. Van visszút?