Ütemes menetrendek és bővülő kínálat
Budapest elővárosi forgalmának örök mostohagyereke, a 142-es Budapest–Lajosmizse vonal sem lóg ki ezentúl a sorból. A közelmúltbeli pályafelújításnak és megállóhely-átépítéseknek köszönhetően ütemes menetrendet alakíthatnak ki, a vonatok óránként követik egymást. Új, ütemen felüli betétjáratok is közlekednek Ócsáig, illetve Táborfalváig.
Budapest–Békéscsaba és Tatabánya–Oroszlány között is megvalósul a teljes ütemes menetrend, az előbbi vonalon 19 helyett 30, az utóbbin 26 helyett 32 vonat közlekedik majd. A 30a vonal felújításának előrehaladtával a gyorsvonatok menetideje 10-15 perccel rövidebb lesz.
A szegedi vonal után Eger felé is elindulnak a hibridvonatok: az intercity kocsit továbbító szerelvények mellett a kieső megállóhelyek pótlására új regionális vonatok indulnak. Félórás ütemet vezet be a GYSEV Szombathely–Szentgotthárd között.
Pályaudvart váltanak az ország déli részébe közlekedő intercityk: Kaposvár, Pécs, Baja felé a Keleti pályaudvarról indulnak a Déli helyett. A nemzetközi forgalomban is lesznek pozitív változások a negatívumok mellett: új EC vonatpár indul Petrov néven Budapest–Brno között, a Moravia EC helyett közlekedő Varsovia útvonala hosszabb lesz, a lengyel fővárosig. Brassóig közlekedik majd a Transsylvania, a Bihar IC helyett a Máramaros IC közlekedik Máramarosszigetig.
A távolsági buszközlekedésben is kedvező változások várhatók. Főleg az egyetemek kérésére órás ütem lesz Debrecen–Polgár–Miskolc között, de ütemen felüli többletjáratok beállítása is várható. Hétvégén, szintén a diákok utazásainak megfelelően gyorsjáratok is közlekednek a Debrecen–Békéscsaba–Szeged útvonalon.