Megállítják az akarattyai löszt
Elbontják a három éve épített hídprovizóriumot, és a felújított alépítményre helyezik a sínpárt.
A munka március 27-től április 20-ig tart, ez idő alatt teljes vágányzár van érvényben. Az erre közlekedő sebes- és gyorsvonatok utasai Székesfehérvártól Balatonkeneséig vonatpótló autóbusszal utazhatnak, a személyvonatok helyett pedig Balatonakarattyáról Balatonkenesére közlekedik busz.
A Balaton keleti partjára főként a löszös talaj jellemző, ami gyakran veszélyezteti a vasúti közlekedés biztonságát. A legnagyobb problémát Balatonakarattya megállóhely után a pálya folyamatos csúszása idézi elő. Ennek megszüntetésével az elmúlt években többször is próbálkoztak. Hosszú távú, de mégis ideiglenes megoldás 2010-ben született. A veszélyeztetett, mintegy harminc méternyi szakaszon két hídprovizóriumot építettek be, cölöpözött alátámasztásokkal. Helyükre emelését két vasúti, illetve egy közúti daru végezte. Beépítés után a forgalom 2010. június 24-én indult meg, de csak húsz kilométer per óra sebességgel járhatják a vonatok. Ez a megoldás mérsékelte ugyan a földmozgásokat, de szakértői vélemények alapján elmaradhatatlan volt a végleges helyreállítás.