VDL Citea újdonságok
Az egykori Berkhof, a Jonckheere és Bova márkákat eggyé olvasztó holland VDL Bus & Coach 2007-ben mutatta be az új városi, elővárosi modelljét, a Citeát. A típus három év elteltével már faceliften esett át, de úgy látszik, hogy volt értelme a frissítésnek, hiszen a 2011-ben elnyerték vele a „Bus of the Year” díjat. A típuscsaládnak az évek alatt számtalan variációja készült el (kis/normál kerék, többféle hossz, teljesen vagy részben alacsonypadlós kialakítás, többféle motor és sebességváltó), a csuklós viszont hiányzott a termékpalettáról – eddig.
A busz az SLFA (Standard Low Floor Articulated – sztender alacsonypadlós csuklós) névre hallgat, ez év végétől lesz elérhető 18 és 18,75 méteres hosszban, három vagy négy utasajtóval és – a 2014-től életbe lépő előírásoknak megfelelően – Euro VI-os motorral. A VDL alacsony saját tömeget ígér, ami a szállítható személyek számának növelésére és/vagy az üzemanyagfogyasztás csökkenésére lesz jó hatással.
A hibridek után egyre több gyártó kínálatában jelennek meg a teljesen elektromos buszok is; most a VDL is elkészítette a saját prototípusát. A konkrét műszaki adatok egyelőre még nem ismertek, csak annyit lehet tudni, hogy többféle akkumulátor és motor közül lehet majd választani, az egy feltöltéssel megtehető távolság pedig 200 kilométer körül alakul.
Hat év után elkészült az 1500. Citea is, ami ráadásul egy új típus, az SLE Cargo. Nyolc másik társával együtt a svéd Björks Buss AB-hoz került – az újdonságot itt a padló alatti 2 köbméteres csomagtér, valamint az extra széles, egyszárnyú második ajtó jelenti.