Véget ért a selejtezési hullám a BKV-nál

Istvánfi Péter   ·   2013.10.20. 10:59
00

A nyáron rekordmennyiségű busztól vált meg a BKV, az alábbi kocsik búcsúztak augusztus végén:

  • Ikarus 260: BPI-227, -231, -239, -258, -264, -551, -554, -564, -609, -640, -643, -665, BPO-035, -038, -046, -047, -050, -062, -093, -185, -212, -305, -339, -345, -347, -355, -373, -614, -615, -627, -668, HLN-324, -326, -327, JGD-732, JLA-158
  • Ikarus 280: BPI-725, -731, -763, -982, BPO-460, -823
  • Ikarus 415: BPO-512, -772, -775

Az augusztusi selejtezés zöme Ikarus 260 volt<br/>A képre kattintva a selejt kocsikról készült gigantikus galériánkat tekintheti meg<br/>(fotó: Istvánfi Péter, a külön nem jelölt képeket Józsa László készítette)

Ezzel lezárult a selejtezés egy nagyobb szakasza, tavaly december óta pont egy VT-Transmanos „Citarónyival”, azaz 159 kocsival lett soványabb az állomány. Ezt követően már csak a tarthatatlan állapotú kocsikat tervezi selejtezni a BKV. Ennek megfelelően egy hónappal később mindössze négy 400-assal bővült a selejtlista. A szeptember 30-i selejtek:

  • Ikarus 415: BPI-343, BPO-777
  • Ikarus 435: BPI-143, -163

Szeptember végén újabb két 435-ös távozott a cégtől<br/>(fotó: Istvánfi Péter)

Ezután komolyabb, tervszerű selejtezésre már nem kell számítani, de ettől függetlenül van néhány típus, amely elég rossz állapotban van, így ha lesz rá lehetőség (például újabb kocsik forgalomba állása esetén), akkor mennek azok is a bontóba. Az Ikarus 412-esekről már tettünk említést, a másik problémás típus a 435-ös. A kocsik idén 18 évesek, úgy, hogy az eredetileg 6–8 évre tervezett buszok egy része még felújítást sem kapott.

Érdekesség, hogy nemrégiben három selejt kocsit újra állományba vett a BKV, és felújítás után újra utcára küldi majd őket. Az egyik egy IK 260-as (BPI-606, ami LZZ-320 rendszámmal közlekedik újra), valamint két Ikarus 280-as (BPO-460 és BPI-982).

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek