Volt: északkelet utolsó Csörgőparadicsoma egy évtizeddel korábban

Egykor Miskolc is „Csörgő-központnak” számított: öblös hangú dízelek jártak Ózd, Hidasnémeti, valamint Sátoraljaújhely felé. Azonban az idő előrehaladtával a miskolci Csörgők mozgástere az újhelyi oldalra szűkült. Tíz éve még ilyen „állapotok” voltak Borsodban. Majd...
Már 2014-ben lehetett tudni, hogy villamosítani fogják 80C vasútvonalat is. A pályát korszerűsítették, hézagnélkülivé építették át, a pályasebességet is felemelték; közben a 29-es vasútvonalon nem nyúltak a pályához, csak kihúzták a drótot. A felújítás miatt a vasútvonalat övező növényzetet ki kellett irtani, így új fotóhelyek lettek a pálya mellett.
Ugorjunk vissza az időben tíz évet! 2015 márciusának második vasárnapja nőnapra esett. Az ország verőfényes napsütésre ébredt, tökéletes volt minden a vasútfotózáshoz. Viszont ekkor Miskolc szűkölködött a Csörgőkben, ezért néhány celldömölki mozdony, a 2150 (Filmsztár), a 2164 (Harmatka), és a 2112 ment kisegíteni. Ekkoriban Győrben voltam egyetemista, így voltak már képeim szép számmal az előbb említett mozdonyokról. De bíztam benne, hátha pár miskolci gép is a lencsém elé kerül.
Mivel vasárnap volt, Sátoraljaújhelyről indult egy mentesítő, diákvonat is Budapest-Keletibe. Nagyon szimpatikus neve volt: Hosszúlépés. Hiába, Zemplén is híres borvidék Tokajnak köszönhetően.
Miskolcról azóta elkerültek a Csörgők. A 80C-n meg már évek óta villamos mozdonyok viszik a vonatokat.
Végül íme a vonat indulása, amivel Erdőbényébe érkeztem. Két Csörgő volt rajta, egyik az 521-esre, másik, az élen levő, a Hosszúlépésre fordult.
Nyitóképünkön: kapásból miskolci gép jött első fotótémaként. Klasszik azért jobb lett volna! A 2304-es Hörgő közelítette meg Erdőbénye megállóhelyét az 5205-ös sebesvonattal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!