Vonattal szállítják el a tornádó pusztítása által keletkezett hulladékot Dél-Morvaországból

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2021.09.08. 15:00
innoodpad

Egy konténervonat ezerkétszáz tonna hulladékot és sittet tud elszállítani, ami hetven rakott teherautót jelentene. 

A ČD Cargo a napokban kezdte meg a júniusi tornádó sújtotta területről elszállítani a felhalmozott hulladékot, mégpedig kizárólag vonattal. Az Innofreight típusú konténerkocsikba rakodott hulladékot és törmeléket Mikulčice u Hodonína lignitbányájától indítják, s egészen az észak-csehországi Mostba viszik megsemmisíteni. Összesen 35 ezer tonna hulladékot kell elszállítani csak erről a telephelyről. A hulladék megsemmisítését a Purum és Thermoservis cégek végzik, a szállítást pedig a ČD Cargo végzi.

Információink szerint a hetvenkét konténerből álló szerelvény egy fuvar alatt ezerkétszáz tonna anyagot szállít el, ami a hulladék mennyiségét tekintve azt jelenti, hogy összesen több mint kétezer rakott teherautót váltanak ki a vonatok. Ezzel körülbelül ezer tonna kibocsátott széndioxidot takarítanak meg. A tervek szerint hetente három tehervonat érkezik Dél-Morvaországból Észak-Csehországba, ami 3700 tonna hulladékot tesz ki.

A tornádó sújtotta területen eddig 210 ezer tonna hulladékot sikerült összegyűjteni, amit szeretnének környezetkímélő módon megsemmisíteni, illetve, ha lehet, újrahasznosítani.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.