Vossloh-mozdonyokat vesz Dél-Afrika

iho   ·   2013.10.16. 06:30
400px_prasa_vossloh_euro_dual

A vasúti gördülőállomány-bérbeadással foglalkozó dél-afrikai Swifambo Rail Leasing és a német Vossloh a napokban írta alá a 250 millió euró értékű szerződést. A megállapodás ötven Euro Dual típusú, dízel-villamos hibrid mozdonyról, valamint húsz Euro 4000-es dízelmozdony beszerzéséről szól. A gépeket a Dél-afrikai Köztársaság vasúti személyszállítási ügynöksége (PRASA) bérli és a Shosholoza Meyl nevű, távolsági intercityket üzemeltető leányvállalata használja majd. A mozdonyok a Dél-afrikai Köztársaságban elterjedt szabványnak megfelelően 1067 milliméteres keskeny, úgynevezett fokföldi nyomközűek lesznek.

Az Euro Dual mozdonyok a Shosholoza Meyl-vonatok által használt hálózaton 3 kilovoltos egyen-, valamint 25 kilovolt 50 hertzes váltóárammal villamosított szakaszokon is közlekednek majd. A gyártó adatai szerint a négytengelyes, Bo’Bo’ tengelyelrendezésű gépek legnagyobb sebessége százhúsz kilométer per óra. Villamos üzemben 5000 kilowatt teljesítményt képesek leadni. CAT-gyártmányú dízelmotorjuk teljesítménye 1400 és 2800 kilowatt között lesz, pontos, hivatalos információ erről egyelőre nincs. A gépek indító nyomatéka 475 kilonewton, amit a tengelyenkénti egy vontatómotor segít a sínre juttatni. A vezetőfülkék légkondicionáltak lesznek.

A PRASA a Vossloh hibridmozdonyaival jelentős költségmegtakarításra számít<br>(látványterv: Vossloh)

Az Euro 4000 gyári sorozatú dízelgépek hattengelyesek, tengelyelrendezésük Co’Co’. Hosszuk 23,02 méter, tömegük százhuszonhat tonna, tengelynyomásuk huszonegy tonna, üzemanyagtartályaikat hatezer liter gázolajjal lehet feltölteni. A vontatási energiát az EMD 16-710G3C-U2 típusú, tizenhat hengeres, 3178 kilowatt teljesítményű dízelerőforrása biztosítja; ennek a gépnek is minden tengelyén van vontatómotor. Legnagyobb üzemi sebességük százhatvan kilométer per óra, indító vonóerejük 325 kilonewton. Az Euro 4000-eseket is klímával szerelik fel.

A Railway Gazette arról ír, hogy a kontraktusban nemcsak a hetven mozdony megépítése és üzembe állítása áll: a gyártónak ki kell képeznie a típusra a dél-afrikai mozdonyvezetőket és szerelőket, opcionális feltételként pedig egyéb karbantartási feladatok ellátása és további mozdonyok beszerzése is található.

A megállapodás október 10-i bejelentésekor a Vossloh azt nyilatkozta, hogy a villamosított és felsővezeték nélküli vasúthálózaton is közlekedni képes hibrid gépek használatával a PRASA beruházási, karbantartási és üzemeltetési költségei csökkenni fognak.

A mozdonyok a Vossloh spanyolországi, Valencia tartomány Albuixech városában található Vossloh Rail Vehicles (az egykori gyártó MACOSA) üzemegységében készülnek 2014 második negyedévétől. Az utolsó gépet várhatóan 2016 végén szállítják le – számol be a Global Rail News.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek