Zöld a jelző a moduláris teherkocsik gyártása előtt

iho/vasút   ·   2022.03.22. 12:50
dbcargo_m2_teherkocsi

Az Európai Vasúti Ügynökség (ERA) engedélyezte, hogy a DB Cargo a VTG-vel karöltve építhesse meg az úgynevezett m2 vagonokat.

A két fél által kifejlesztett, új vasúti teherkocsi-szériával a moduláris kialakításnak köszönhetően többféle árut is lehet majd szállítani. A DB Cargo már meg is kezdte egy ötven járműből álló nullszériás flotta építését, a beruházást „A jövő vasúti teherszállítása” elnevezésű német szövetségi program finanszírozza. A vállalat nyilatkozata alapján a jövőbeli járműbeszerzések során nagyobb hangsúlyt terveznek szánni ennek a kocsitípusnak.

A kocsitípus a moduláris konstrukció okán képes kielégíteni az árufuvarozási ágazat egyedi igényeit, a VTG szerint számos célra fel lehet majd használni a vagonokat. Az m2-es kocsik egyes részei eltávolíthatók lesznek, a különböző áruk szállításához szabva. A rakodási hossz tíztől több mint huszonkét méterig terjedhet, sőt, a forgóvázakat, a kerékpárokat és a fékeket is hozzá lehet igazítani a szállítási igényekhez.

A vagontípussal például egyszer hatalmas farönköket lehet cipelni, máskor pedig már nedvességre érzékeny cellulóz- és papírtekercseket szállíthatnak. Vagy mondjuk hol új acéltekercseket, hol pedig fémhulladékot továbbíthatnak. A DB Cargo szerint az átállításhoz szükséges idő meglehetősen változó: egyes esetekben néhány perc is elég lehet, máskor viszont akár egy napot is igénybe vehet. Az első kocsiknak a megrendelő fuvarozókkal közösen végzett tesztjei már zajlanak is – számol be a Rail Freight.

(Nyitókép forrása: DB Cargo AG)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.