Zöldet kapott a kétvágányúsítás

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2012.10.23. 16:00
kiskep_panter

A vonal rózsaszínnel kiemelve a bueker.net térképén. (A vastag vonalak kétvágányúak, a türkizeket egyenárammal, a kékeket ipari frekvenciás árammal villamosították, a zöldek fölött nincs drót)

A kelet-csehországi régió számára jó hír, hogy a 20 kilóméteres pályasszakaszt végre felújítják, egy vágány helyett kettőn közlekednek majd a vonatok. Tervek a két város közti gyorsabb összeköttetésre már a múltban is voltak, eddig azonban mindig háttérbe szorult a felújítás. A nemzeti vasútiinfrastruktúra-kezelő társaság (SŽDC) a munkákat jövőre kezdi, Stéblová és Opatovice állomások között. A tervek szerint három évig dolgoznak majd a teljes szakaszon.

Hradec Králové (németül Königgrätz, középkori magyar nevén Királyvárad) felvételi épülete a város irányából<br />(fotó: Tevan Imre)

A beruházás 1,4 milliárd koronára (több mint 15 milliárd forint) rúg. A kétvágányúsítást követően 15-20 percenként járnak majd a vonatok Pardubice és Hradec Králové között, a gyorsvonatok 11 perc alatt teszik meg a távot. A felújítás keretén belül megújul a biztosítóberendezés, valamint új peronokat is építenek, ennek eredményeképpen biztos, hogy gyorsabb lesz vonattal eljutni Hradecből Pardubicére, mint autóval. A szakaszon fokozatosan modern plzeňi párducok, azaz RegioPanterek váltják le az elavult mozdonyos szerelvényeket.

Az egymáshoz közeli két nagyváros közlekedési szövetségét egyébként a tavaly decemberi menetrendváltáskor egyesítették, így most már a teljes területen egységes, zónás tarifarendszer érvényes.

RegioPanter Pardubicén<br>(fotó: denik.cz)

Kapcsolódó hírek