Egymilliárd euró jut jövőre Németországban a kisebb vasúti fejlesztésekre

iho/vasút   ·   2024.04.09. 08:50
db_peefte

A „Kis és közepes intézkedések” elnevezésű, összesen négymilliárd euró keretösszegű, 355 projektet tartalmazó infrastruktúra-fejlesztési program részeként 138 beruházás valósulhat meg 2025-ben.

A munkálatok során többek között újabb átjárókat hoznak létre, még több jelzőt és kitérőt telepítenek, valamint új peronokat is kiépítenek; a 2025-ös csomag az összesen tervezett projektek negyven százalékát teszi ki. Ezeket az apróbb fejlesztéseket elsősorban a német szövetségi kormány klímavédelmi csomagja és a Deutsche Bahn (DB) finanszírozza, határidő 2030. A cél, hogy gyorsan pozitív hatást érjenek el a kapacitás és a pontosság terén, mind az utasok, mind pedig az áruszállítási ügyfelek számára.

A német vasútiinfrastruktúra-kezelő DB InfraGo AG vezérigazgatója, Philipp Nagl elmondta, a program a DB InfraGo feladatainak fontos része, aminél a meglévő hálózatra koncentrálnak. Az „Erős vasút” elnevezésű vállalati stratégiával összhangban 2022 óta a kis és közepes fejlesztésekre fókuszálnak a szűk keresztmetszetek gyors felszámolása és a hálózat rugalmasabbá tétele érdekében, nagyon jó ár/teljesítmény arány mellett. A felgyorsított kivitelezésnek köszönhetően – például az intézkedések összevonásával és a projekttervezés egyszerűsítésével – a DB InfraGo egyre sikeresebb abban, hogy kis és különösen hatékony projektekkel gyorsan jelentős hatást érjen el.

A vasúti árufuvarozás termelési folyamatai minőségének javítását célzó beruházások között szerepel kombinált szállítási terminálok, vonatösszeállító létesítmények és új vágánykapcsolatok megvalósítása. A hosszú, 740 méteres tehervonatokat kezelni képes hálózat bővítése több előzési lehetőséget teremt ezen szerelvények számára. A regionális közlekedésben a szövetségi államokkal egyeztetett intézkedések valósulnak meg.

Ilyen például a Simssee elterelő pont és a Landl elágazás idei befejezése a Kufstein–Rosenheim–Salzburg vonalon, növelve a kapacitást és a menetrendi lehetőségeket. Ezen felül az év végéig körülbelül húszmillió eurót (cirka hét és fél milliárd forintot) fektetnek be az Erfurt–Bebra vonal türingiai, Wandersleben szakaszának optimalizálása okán a 740 méteres tehervonatok kezelése érdekében – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Deutsche Bahn AG / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek