Háromszázmillió eurós uniós támogatásból vásárolhatnak teherkocsikat a szlovákok

Az Európai Bizottság a napokban bólintott rá a támogatásra, mellyel a modális váltást segítenék elő.
A keret szlovákiai vasúti árufuvarozó társaságok vagy vasúti teherkocsikat birtokló vállalatok számára lesz elérhető. A kérelmező cégek egyenként legfeljebb 200 millió euróra (jelenlegi árfolyam alapján cirka 80 milliárd forintra) pályázhatnak, mely a tervezett járműbeszerzés költségeinek akár a felét is fedezheti. A Bizottság a támogatással szeretné fellendíteni, ösztönözni a vasútra való modális váltást – azaz a szállított áruk egy részének közútról vasútra történő terelését –, lévén a kedvezményezettek a köztámogatás nélkül nem tudnák végrehajtani ezeket a járműbeszerzéseket.
A szlovák árufuvarozó piacon a vasút részesedése jócskán az európai átlag tizenkét százalék felett van: húsz százalékot ér el. A piacot az állami tulajdonú áruszállító ZSSK Cargo uralja, van azonban néhány magán- és külföldi szereplő is, akik különösen aktívak a nemzetközi fuvarok terén. Ilyen például az osztrák Rail Cargo Grouphoz (RCG) tartozó Rail Cargo Carrier (RCC), a cseh Metrans és a lengyel PKP Cargo International. Az ország egyik fő logisztikai csomópontja a dunaszerdahelyi (Dunajská Streda) Metrans-terminál – jelenti a Rail Freight.
(Nyitóképünkön a ZSSK Cargo egyik tehervonata)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!