Nagysebességű vasútvonal épülhet Abu-Dzabi és Dubaj között
A háromszázötvennel száguldó vonatok harminc perc alatt teszik majd meg a két nagyváros közötti utat.
A napokban bejelentett, az Etihad Rail által irányított kezdeményezés összhangban áll az Egyesült Arab Emírségek közlekedési és fenntarthatósági céljaival. A beruházás a remények szerint megerősíti majd a két emírség közötti társadalmi és gazdasági kapcsolatokat, javítja a mobilitást, továbbá új befektetési lehetőségeket teremt a logisztika és a turizmus terén.
A beruházás, mely az Emírségek infrastruktúra-fejlesztést és fenntartható növekedés támogatását célzó stratégiájának része, szerepet fog játszani a közlekedési megoldások elősegítésében és az ország globális versenyképességének fokozásában.
Az új vasútvonal a számítások alapján 145 milliárd emirátusi dirham (körülbelül 39,5 milliárd amerikai dollár), vagyis körülbelül 15 ezer 500 milliárd forintnak megfelelő összeggel járul majd hozzá az ország GDP-jéhez a következő öt évtized során.
A megállapodás magába foglalja az abu-dzabi és dubaji végrehajtótanácsok közötti együttműködési charta aláírását is, az együttműködés a projekt infrastruktúrájának fejlesztését célozza. A nagyberuházáshoz már kiírtak számos különböző pályázatot, továbbá a vasúthálózat terveit is jóváhagyták. A következő fázisokat az előttünk álló években hajtják majd végre.
A terveken felül bemutatták az Egyesült Arab Emírségek első személyszállítóvonat-flottáját is; a járművek kétszáz kilométer per óra sebességre is képesek. A vasútfejlesztési program részeként négy helyszínen: Abu-Dzabiban, Dubajban, az 1,8 milliós Sardzsában és az Ománi-öböl partján fekvő, 120 ezres Fudzsejrában hoznak létre üzleti várótermeket, üzleteket és az emirátusi örökség ihlette modern létesítményeket is megába foglaló vasútállomásokat, melyek intermodális csomópontként funkcionálnak majd a városok metró- és buszhálózataihoz kapcsolódva.
A gigaberuházás várhatóan javítani fogja az ország közlekedési infrastruktúráját, támogatja a fenntartható gazdasági fejlődést, valamint tovább erősíti az Emírségek az intelligens mobilitási megoldások terén betöltött vezető pozícióját – jelenti a Railway Pro.
Az Egyesült Arab Emirátusok folyamatosan fejlődő és növekvő vasúthálózatát a 2009 júniusában alapított Etihad Rail irányítja. A hálózat első, 264 kilométeres szakaszán 2016 januárjában vették fel a (teher)forgalmat az ország déli részén fekvő Liva-oázis környékén található földgázmezőket kiszolgáló Sah teherpályaudvar és a nyugati El-Danna (korábbi El-Ruvaisz) kikötővárosban található olajfinomító között. A 605 kilométeres, Fudzsejrát az ország északnyugati részén, a szaúdi határnál fekvő Kuvajfattal (Ghuwaifat) összekötő második szakaszt 2023 februárjában adták át. A harmadik, 279 kilométeres fázis Dubajt köti majd össze az északi Fudzsejra és Rász el-Haima emírségekkel. A teljes hálózat a tervek szerint körülbelül 1200 kilométerre fog nyújtózni. A tehervonatok legfeljebb százhúsz kilométer per órás sebességgel haladnak, a személyvonatok pedig kétszázzal fognak száguldani.
(Nyitóképünkön az Etihad Rail első személyszállító szerelvénye. Kép forrása: railwaypro.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!