Újabb Inlandswagen-ingát állít forgalomba a GYSEV

iho/vasút   ·   2025.05.26. 12:00
gysev_stlb_schlierenek

Az osztrák StLB-től használtan beszerzett három hosszú Schlieren-kocsit és egy vezérlőt pofoznak ki, hogy minél előbb újabb szerelvényeket tudjanak kiadni a fokozatosan bővülő hálózat kiszolgálásához.

A MÁV által pontosan tíz éve, 2015-ben forgalomba állított „Lange Schlieren” kocsikkal megegyező kivitelű járművek jelenleg Szentgotthárdon pihennek. A tervek szerint egy részüket a napokban Szombathelyre, a másikat Sopronba továbbítják, hogy a két GYSEV-bázison külsőleg és belsőleg is rendbe rakják a járműveket. Habár a kocsikat álltukban megtalálták a graffitisek, szerencsére oldószerrel el tudják róluk távolítani eme „művészkedéseket”, az utasterük viszont kifogástalan A munkálatokkal várhatóan szeptemberre végeznek.

A járműveket kívül-belül ráncba kell szedni, bár az utasterük megvigyázott, patika állapotú (olvasói felvételek)

Értesüléseink szerint a vezérlőkocsi az ÖBB 1016/1116-os és a GYSEV 470-es sorozatú Taurusaival, valamint az ÖBB 2016-os sorozatú Herkuleseivel működik együtt, de a zöld-sárgák valószínűleg nem adnak majd rá Bikát, mivel valószínűleg a 25-ös vonalon, Celldömölk és Zalaegerszeg között, mozdony, plusz egy kocsi, plusz vezérlő összeállításban tervezik bevetni a friss beszerzésű lapos ingákat. Ezért ősztől 430-as sorozatú Szilivel fogják ráncigálni ezeket, valamint a már bő évtizeddel ezelőtt szintén használtan beszerzett Lange Schlieren-kocsikkal egyidejűleg akvirált három, jelenleg érvényes fővizsgás vezérlőkocsit, vagyis így három, egyenként kétkocsis szerelvény pörög majd a 25-ösön – a Szilik okán körüljárással. A Celldömölk–Zalaegerszeg viszonylat kiszolgálását egyébiránt július elsejével veszi át a GYSEV, a most beszerzett szerelvény kipofozásáig más járművekkel kell megoldaniuk a járműkiadást.

A Lange Schlieren/Inlandswagen-vezérlőkocsik nem ismeretlenek a GYSEV-nél, évekig napi rendszerességgel használták őket ingavonatként, Taurosokkal. Harmati Marcell a 2012-es év utolsó napján készített fotóján a 9917-es Sopron–Győr személyvonat halad Csornánál

Hasonló minta látható a MÁV-nál is az Akiemtől bérbe vett Alstom Astride villamosmozdonyok terén: hiába fut a 40-es, pécsi vonalon közlekedő Mecsek intercitykben halberstadti vezérlőkocsi, a közelmúltban használtan beszerzett mozdonyok nem alkalmasak a velük való kommunikációra, így Pécsett és a Keletiben is körül kell járniuk. A mávos Lange Schlieren-vezérlőkocsik viszont a nagyobbik államvasút egyik járművével sem képesek együttműködni, így ezeket csak többcélú teres kocsikként használják.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek