Vasúti kapacitásbővítés Kínában
Épül a második vágány az Alasankout Csinghével összekötő vasútvonalon.
Az újabb sínpár alapkövét a napokban rakták le, a projekt hivatalos elindításaként. A beruházás jelentős kapacitásnövelést hoz majd az Új Selyemút egyik legfontosabb határátmenetén.
A kínai Hszincsiang Vasúttársaság szerint a hetven kilométer hosszú vonal a kazah–kínai határon fekvő Alashankou határváros vasútállomásától vezet Bole vasútállomását érintve Csinghéig. A pálya fejlesztésére kiírt tendert a Lanhszin Vasút nyerte. A beruházás során a normál nyomtávú, százhúsz kilométer per órás tempóval használható szakaszt villamosítani is fogják, az átadás két év múlva várható. A második vágány kiépítésén felül az alasankoui terminál is kap majd egy új vámellenőrző helyet és egy új konténerrakodó helyszínt is, ez körülbelül másfél milliárdot fog kóstálni.
A Csinghe–Alasankou pályaszakasz a Lancsoutól Hszincsiangig vezető vasútvonal része. Alasankou az egyik legforgalmasabb határátmenet a kazah–kínai határon, a Kína és Európa között közlekedő tehervonatok itt lépnek be Európa felől Kínába vagy innen vágnak neki hosszú európai útjuknak. A folyamatosan növekvő vasúti áruszállítási volumenek miatt azonban a határállomásokon gyakoriak a torlódások, emiatt a teljes kapacitási potenciált nem lehet kihasználni. A kapacitásbővítéssel viszont több vonatot lehet majd kezelni, hatékonyabbá válik a konténerek átrakásának folyamata, továbbá a vámkezelés is javul – számol be a Rail Freight.
(Nyitóképünkön az alasankoui terminál. Kép forrása: porttechnology.org)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!