Zöldacél síneket épít be a német vaspályákba a DB InfraGo
A német vasúti infrastruktúra-kezelő első körben ezer tonnányi kibocsátás-csökkentett sínt vesz a Saarstahl Railtől, mellyel tizenegy kilométernyi vasúti pályát korszerűsítenek Észak-Rajna-Vesztfália, Rajna-vidék-Pfalz és Saarvidék szövetségi tartományokban.
A zöldacél síneket franciaországi, Saint-Saulve-ban található, Saarstahl Ascoval elnevezésű üzemében állítja elő a Saarstahl Rail; a gyár régi sínek és hulladék felhasználásával, elektromos ívkemencét használva hozza létre az acélt. A német vasúttársaság Deutsche Bahntól (DB) elmondták, ez a módszer akár hetven százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint a hagyományos, vasércet és szenet felhasználó nagyolvasztóval történő termelés: ezer tonna zöldacél előállítása esetén körülbelül 1800 tonna szén-dioxid-megtakarítást jelent.
Az északkelet-franciaországi Hayange központú Saarstahl Rail nyilatkozata szerint a DB első zöldacélsín-megrendelése erős jelzés a fenntartható vasútépítés felé, és példaként szolgál a kibocsátás-csökkentett anyagok más iparágakban való alkalmazásához – írja a Railway Gazette.
Az alacsonyabb kibocsátású acél felhasználása egyre terjed a vasúti szektorban. A Siemens Mobility például a Voestalpine-nal működik együtt, az idei cél, hogy a német gyártóóriás járműveiben felhasznált acél körülbelül egyötödét adja a Voestalpine szén-dioxid-csökkentett Greentec alapanyaga.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Saarstahl Rail)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!