A Baltikumban terjeszkedik a VTG

iho/vasút   ·   2023.01.19. 12:00
vtg

A logisztikai vállalat a litván kikötőváros Klaipedában nyitott irodát.

A németországi központú cég VTG Rail Logistics Baltics néven eddig is aktívan jelen volt a balti országokban, irodát viszont még nem tartott fenn a régióban. Az új irodával azonban január 1-jétől teljeskörű szolgáltatásokat tud nyújtani Litvániában, Lettországban és Észtországban.

A VTG Rail Logistics Baltics vezérigazgatója, Violeta Vlasoviene úgy véli, a térség rengeteg lehetőséget fog kínálni a közeljövőben. Az építés alatt álló Rail Baltica közlekedési folyosó öt uniós országot – Lengyelországot, Litvániát, Lettországot, Észtországot, és közvetetten Finnországot – fog összekapcsolni, ami új piaci lehetőségeket terem a VTG előtt. A szakember szerint az új iroda segít abban, hogy a vállalat még jobban megfeleljen az ügyfelek igényeinek ebben a rendkívül ígéretes piaci környezetben.

A VTG nemzetközi eszköztulajdonosként és logisztikai vállalatként nagy hangsúlyt fektet a vasútra: a vasúti teherkocsik és tartálykonténerek bérbeadásán felül multimodális logisztikai szolgáltatásokat, valamint integrált digitális megoldásokat is kínál. A cégcsoport járműflottája körülbelül 84 ezer tehervagont foglal magába, elsősorban tartály-, intermodális, hagyományos, valamint eltolható oldalfalú kocsikat, továbbá nagyjából ötezer tartálykonténert.

A hamburgi központú vállalat a 2021-es pénzügyi évben 1221 millió euró (bő 480 milliárd forint) bevételt és 472 millió eurós (közel 190 milliárd forintos) adózás, kamatok és értékcsökkenési leírás előtti eredményt (EBITDA) ért el. A VTG leány- és tagvállalatai jelentős mértékben vannak jelen az európai, észak-amerikai és az eurázsiai piacokon. A csoport 2021 végén világszerte körülbelül 2150 alkalmazottat foglalkoztatott – adja hírül a Rail Freight.

(Nyitókép forrása: VTG / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.