A bemutatón tört össze az új troli – a BKK helyesbített

iho   ·   2015.08.18. 10:51

A BKK is reagált a Blikkben megjelent hírre: a trolibuszt a járműtelepen vezető (és oszlopnak tolató) dolgozónak volt érvényes trolibuszvezetői engedélye, az ütközés kis sebességgel történt. A gyártóval megkötött szerződés értelmében a tesztelés közben bekövetkezett baleseteket saját költségen a Solaris cég javítja, kiváltképp, hogy még az ő tulajdonában van a jármű.

Az új trolibusz nyilvános bemutatására a típusengedély megszerzése után kerülhet sor, előreláthatólag augusztus végén, a fővárost nem Tarlós István főpolgármester, hanem helyettese, Szeneczey Balázs fogja képviselni. Utasokat az új trolibuszok a kétezer kilométeres, utasok nélküli futástesztet követően szállíthatnak.

Korábban írtuk:

A Blikk értesülései szerint a nyilvános bemutatóra készülve tekintette volna meg a BKV vezetősége az új trolit a Pongrácz úti járműtelepen, a hivatalos, főpolgármesteri sajtótájékoztató csak ezután következett volna. A bulvárlap úgy értesült, hogy egy járműtelepi dolgozó (aki valaha trolibuszvezető volt, de évek óta nincs vezetői engedélye) tett egy kört a garázs udvarán a trolival, de egy oszlopnak tolatva mintegy hárommillió forintos kárt okozott a vadonatúj járműben.

A hírt a VEKE facebook-oldalán is olvashatjuk, ám egy közlekedési fórum információi szerint komoly tévedéseket is tartalmaz a hír, nem is beszélve arról, hogy egy múltbeli eseményről szól. Jelenleg nemcsak ez az egyetlen új trolibusz van Budapesten, ezért – ha a BKK, a BKV és a főváros vezetése így dönt – a hivatalos, bemutató sajtótájékoztatónak elvi akadálya nem lehet.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.