A BKV még mindig hiába vár a kormánygaranciára

iho   ·   2014.08.28. 10:09

Az új vonal közel négymilliárdot vitt el eddig a fővárosi közlekedési cég kasszájából. Ez az összeg várhatóan megduplázódik az év végére. Az új metróvonal üzemeltetését már két évvel ezelőtt is évi 6-7 milliárdra becsülte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), de a próbaüzem és a valós futási költségek ismeretében ez is kevésnek tűnik. A Népszabadság információi szerint a BKV egyelőre hiába számlázza a 4-es metró üzemeltetési költségét a fővárosi közlekedésszervező cégnek. Holott a közszolgáltatási szerződés értelmében a fővárosnak ki kellene fizetnie a megrendelt teljesítményt a BKV-nak. Ugyanakkor a megrendelő BKK a lapnak elküldött tájékoztatása szerint a fővárosi költségvetésben rendelkezésre áll a BKK idei üzleti tervében szereplő közlekedésszervezői díj.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.