A Knorr-Bremse a vasúti teherforgalom automatizálásának éllovasa

iho/vasút   ·   2022.07.12. 15:00
knorrbremse_dac

A vállalat budapesti telephelyén legyártotta a digitális automata kapcsolószerkezet (DAC) első prototípusait. Az újgenerációs eszközök bevezetése jelentős hatékonyságjavulást hozhat a vasúti teherfuvarozásban Európa-szerte.

A Knorr-Bremse legyártotta a digitális automata kapcsolószerkezet (Digital Automatic Coupler) első prototípusait, amely automatizált funkciókat és intelligens, digitális szolgáltatásokat tesz lehetővé a vasúti teherforgalomban.

A vonatok össze- és szétkapcsolását végző, nagy precizitású kapcsolórendszerek fejlesztésekor a biztonság, a tartósság és a teljesítmény élvezték a legmagasabb prioritást: a speciális acélból készült húzó- és vonórendszer képes ellenállni a tehervonatok vezetése, fékezése és mozgása során fellépő hatalmas torziós és hosszirányú erőknek. A Knorr-Bremse ugyanakkor hangsúlyt helyezett a hatékony karbantartásra és a DAC életciklusköltségeinek optimalizálására is. A Knorr-Bremse DAC-rendszere mindezek mellett vasúti automatizálási funkciókat és digitális szolgáltatásokat is lehetővé tesz. Jelentős piackövetési és digitalizációs tapasztalatának köszönhetően a vállalat további okos karbantartási és kiegészítő szolgáltatásokat, például állapotfüggő és megelőző karbantartást tud majd nyújtani vevőinek, felhőalapú big data elemzések segítségével. Budapest jelentős szerepet tölt be a teljes projektben, a Knorr-Bremsén belül itt zajlik a fejlesztési és gyártási munka jelentős része mind a teher-, mind pedig a személyvonati kapcsolórendszerek tekintetében.

„A digitális automata kuplung (DAC) valószínűleg az egyik legfontosabb a jelenlegi vasútipari fejlesztéseink közül, amellyel egy teljesen új piaci szegmens nyílik meg előttünk. Az, hogy ebben a Knorr-Bremse – vezető technológiai partnereivel közösen - szerepet vállal, már önmagában siker. Az a tény pedig, hogy ezek a fejlesztések, illetve a termék validációja, a prototípusgyártás, illetve a szériagyártás Magyarországon valósul meg, óriási elismerés vállalatunk számára” – mondta Veres László, a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Budapest ügyvezetője.

A DAC-rendszer prototípusait és az új személyvonati vonókészülékeit a Knorr-Bremse a Budapesten erre a célra kialakított, új próbapadjain fogja tesztelni. A vizsgálatok középpontjában a járművek összekapcsolása és szétkapcsolása áll. Ezt követően a Knorr-Bremse az ERJU keretében már az év végén valós körülmények között teszteli majd a DAC továbbfejlesztett változatát. A célkitűzés szerint a vállalat 2025-ig – az ERJU további partnereivel együtt – piacképes termékeket szeretne kifejleszteni a DAC várható bevezetéséhez. Ezzel párhuzamosan saját fejlesztésű elektromos kuplungrendszerén is dolgozik a Knorr-Bremse, amelyet szintén az ERJU keretében kerülhet piacra.

A Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. a vállalatcsoport legjelentősebb vasúti központja, ahol két telephelyen, összesen 55 ezer négyzetméteren, közel kétezer munkavállaló, köztük négyszáz mérnök dolgozik a high-tech vasúti fékrendszerek fejlesztésén, gyártásán, tesztelésén és szervizelésén.  A budapesti Knorr-Bremse a termékfejlesztés és -innováció, a szoftver-hardver kutatás-fejlesztés, valamint a termelési rendszerek kialakítása terén konszernszintű feladatokat lát el. Az itt készült fékrendszereket a világ több mint száz országában futó kötöttpályás járművekben használják. A vállalat 2021-ben átadott új vasúti Szerviz Központja több mint száz partnert szolgál ki komplex felújítási projektek keretében Európa számos országában.

A Knorr-Bremse (ISIN: DE000KBX1006, ticker-szimbólum: KBX) a világ piacvezető vasúti szerelvény- és haszongépjármű-fékrendszer gyártója. A Knorr-Bremse termékei döntően járulnak hozzá a közúti és a vasúti közlekedés biztonságának növeléséhez. A Knorr-Bremse több mint harminc országban, száz telephelyen mintegy 30 ezer 500 munkatársat foglalkoztat, akik különféle termékekkel és szolgáltatásokkal látják el a vállalat ügyfeleit szerte a világon. A Knorr-Bremse két részlege együttesen 6,7 milliárd euró árbevételt ért el 2021-ben. A vállalat, több mint 115 évnyi tapasztalattal a háta mögött, iparága elsőszámú innovátora, amely a mobilitás és a szállítás terén a legfejlettebb technológiákat biztosítja ügyfeleinek. A Knorr-Bremse Németország egyik legsikeresebb ipari vállalata és olyan globális megatrendek aktív formálója, mint az urbanizáció, a fenntarthatóság, valamint a digitalizáció és mobilitás.

(X)

(Nyitóképünk forrása: Knorr-Bremse)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Kutatás-fejlesztés Röviden

Együttműködik hazánk Kazahsztánnal a digitalizációban és a műszaki fejlesztésben

iho   ·   2024.11.21. 18:45

Kaszim-Zsomart Kemeluli Tokajev, a Kazah Köztársaság elnökének hivatalos magyarországi látogatásának részeként kerekasztal-beszélgetést rendeztek magyar vállalatok képviselőinek és a kazah delegáció részvételével. Az esemény fontos lépés volt a kétoldalú együttműködés erősítése és a digitális technológiák és műszaki fejlesztések kilátásainak megvitatására.