A PKP a PESA legújabb motorvonatait választotta

iho   ·   2014.02.24. 12:15
400px_pesa_dart

Amint már korábban beszámoltunk róla, Lengyelország nemzeti vasúttársaságának intercity-leányvállalata húsz távolsági kivitelű villamos motorvonatra írt ki pályázatot. A tenderen végül a hazai PESA nyert, a két fél között a napokban aláírt megállapodás 1,32 milliárd zlotyt, körülbelül 430 millió dollárt ér. A szerződés értelmében a lengyel gyártónak nemcsak megépítenie kell a szerelvényeket: tizenöt évig felel azok karbantartásáért is. A PKP Intercity a megrendelést jórészt uniós támogatásból finanszírozza.

A százötven méter hosszú Dart-vonatok 352 másodosztályú, hatvan első osztályú ülőhelyet, valamint bárrészleget kínálnak az utasoknak. A szerelvények komfort és biztonság szempontjából is megfelelnek a legaktuálisabb elvárásoknak. A mozgásukban korlátozottak utazását az ajtóknál található emelők és hat akadálymentesített WC segíti, a kétkerekűvel utazók hat kerékpártárolót vehetnek igénybe, sőt az utasok megbízható mobilkommunikációjához beépített térerőnövelő rendszer áll rendelkezésre. A kocsiszekrények nagy szilárdságú acélból épülnek, az orr-részek szerkezete ütközés esetén az uniós előírások által előírtaknak megfelelő energiaelnyelő képességgel rendelkezik.

A PESA egy újabb kategóriába lép be az intercity-kivitelű Dartokkal. A motorvonatokból húszat vesz a PKP IC<br>(látványterv: PESA)

A Dartok 3000 voltos egyenáramról üzemelnek. Legmagasabb üzemi sebességük százhatvan kilométer per óra, gyorsító képességük 0,6 m/s2, a kerékátmérő 920 milliméter. Közlekedésüket ERTMS vonatbefolyásoló rendszer segíti.

A villamos motorvonatok megépítése a lengyel iparnak kifejezetten előnyös, mivel a PESA háromszázötvennél is több lengyel céget von be alkatrész-beszállítóként a gyártásba. A Dart ráadásul rendkívül környezetbarát konstrukció: körülbelül nyolcvan százalékban újrahasznosítható anyagok alkotják.

A Dartok a tervek szerint a Jelenia Gora–Łódz–Varsó–Bialystok/Lublin és a Bialystok/Lublin–Varsó–Katowice–Bielsko Biała viszonylatokon fognak közlekedni. A huszadik szerelvényt 2015 októberéig kell leszállítania a PESA-nak – írja az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek