A Ryanair tovább nyomul – és fenyeget

Szilágyi Károly   ·   2012.03.06. 14:14
cimr

Annyira jól megy a Ryanairnek, hogy két új járatot nyitnak Billund és Düsseldorf repülőterére – mondta Michael O’Leary, a légitársaság vezérigazgatója. A sikert némiképp árnyalja, hogy a társaság a múlt héten bejelentett három célállomás törlése után újabb desztinációkról mond le: március végén megszűnik a Chania, Palma, Trapani és Rodosz repterére közlekedő járat. Jó hír viszont, hogy többször indul gép Barcelonába, Stanstedre és Párizsba.

A vezérigazgató az elmúlt napokban kirobbantott útlevélbotrány kapcsán kifejtette, hogy a magyar rendőrség nem tudta megmutatni azt az uniós előírást, ami alapján a Ryanair személyzetét minden egyes alkalommal ki- és beléptetik Magyarországra, amikor a személyzet átlépi a schengeni határt. O’Leary szerint az általuk használt 170 repülőtér egyikén sincs ilyen „hülye és bizarr” szabály.

Néhány járat megszűnik a schengeni vita miatt – és persze van néhány járat, amely nem hoz túl sok eredményt <br>(fotó: Ryanair)

O’Leary elmondta: a magyar hatóság nagyon együttműködő volt abban a két hétben, amíg felállították a légitársaság budapesti bázisát. De ha nem változik a mostani határátkelési mód, akkor legközelebb megszüntetik a Baden-Badenbe közlekedő járatot. Szerinte ugyanis nincs értelme annak, hogy a személyzet leszálljon a repülőgépről az útlevél ellenőrzés miatt a 25 perces fordulóidő alatt. A vezérigazgató Budapestre hozott néhány reptéri rendőrség által kiállított levelet. Ezekből kiderül, hogy például Kaunasban és Charleroi-ban a szolgálatban lévő személyzet tagjai kivételek az idegenrendészeti szabályok alól.

A foglalásokról azt mondta, hogy 60 százalék körül alakultak, áprilistól viszont már 85 százalékos telítettséggel számolnak. Állítása szerint a cégnek nincs pénze piackutatásokra, ezért nem oda nyitnak járatot, ahol piacot látnak, hanem oda, ahol már van bázisuk. Mint mondta, eddig még egyetlen magyar pilótát sem vettek fel, de már „interjúztatnak” repülőgépvezetőket.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.