Átadták az M0-s déli pályáját az M6 és az 51-es főút között

iho   ·   2013.06.30. 17:30
m0mti130604b

Látványos esemény volt június 4-én az új hárosi híd terhelési próbája<br />(fotó: MTI / Illyés Tibor)

Megnyílt a közforgalom számára az M0 autóút M6 – 51. főút közötti, 11 kilométer hosszú, három forgalmi és egy leálló sávos, Szeged felé tartó félpályája, írja közleményében a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF). Az új útszakaszt vasárnap délelőtt adták át.

Az M0 útgyűrű déli szektorán, a régió második legforgalmasabb gyorsútján forgalmi sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta. A NIF beruházásában zajló bővítés célja, hogy gyorsabbá, biztonságosabbá váljon a közlekedés, és a forgalmi akadályok vagy balesetek miatt ne legyenek torlódások.

Az M0 déli szektorának betonburkolata Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával épül, ez nagyobb teherbírása miatt a legalkalmasabb a jelentős kamionforgalom viselésére. Felületképzése révén a járművek okozta zajhatás is alacsonyabb.

Irányonként három sávon<br />(fotó: MTI / Földi Imre)

Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője elmondta: A kivitelező kiszélesítette a sávokat, összesen 25 kilométer zajvédő falat telepített. A konzorcium tagjai: Hídépítő, Strabag, Közgép és Colas. A pályaszakaszhoz két új Duna híd is tartozik, a hárosit Deák Ferencről nevezték el. A másik a soroksári Duna-ág hídja.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúra-államtitkára kifejtette: Már a befejező munkálatokat végzik az M0 déli szektor bővítésének további részén, az 51. főút és az M5 autópálya között is. A szakasz átadása augusztus végén várható.

Itt több mint egyéves a késés, az eredeti határidő tavaly június 30. volt. A bővítés befejeztével szeptembertől az autóút az M7 és M5 autópályák között mindkét irányban 3 forgalmi sávossá válik, egy-egy leállósávval. Ez azt jelenti, hogy az M0-s ősztől egészen az északi Duna-hídig (Megyeri híd) úgy fog kinézi a laikus autós számára, mint egy igazi autópálya. Az más kérdés, hogy kitáblázva – elsősorban a sok csomópont miatt – csak autóútként lesz, és a megengedett sebesség is ennek megfelelő.

Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár azt ígéri, szeptemberre teljes lesz az M0 déli szektora<br />(fotó: MTI / Földi Imre)

Kapcsolódó hírek