Átadták Pozsonyban az első duplacsuklós Solarist
A jármű hossza 24,7 méter, száznyolcvan utas befogadására alkalmas. Sem Szlovákiában, sem Csehországban nem járt még ilyen trolibusz.
A Pozsonyi Közlekedési Vállalat (Dopravný podnik Bratislava – DPB) 2023. szeptember 4-én vette át az első, Solaris Bus & Coach és a Škoda Electric által alkotott konzorcium gyártotta duplacsuklós trolibuszt. A Pozsonyban csak megatrolibusznak emlegetett jármű első példányát még további tizenöt követi. Az első duplacsuklós a györgyudvari (Jurajov dvor) buszgarázsba került.
Az új trolibusz hivatalos neve Škoda-Solaris 24m, de a Solaris saját szájíze szerint mégis a Trolino 24-es nevet tüntette fel a trolibusz hátsó rászén. A karosszéria lengyel, az elektromos berendezés cseh eredetű. A légkondicionált trolibusz önjáró képességgel is rendelkezik. A pozsonyi városi tömegközlekedési járműflotta az elmúlt hónapokban jelentős korszerűsítésen ment át. A DPB néhány nappal ezelőtt új hidrogén- és hibridbuszokat, valamint új villamosokat is bemutatott.
A duplacsuklós trolikat a közlekedési vállalat tesztelte a város utcáin, hogy egyáltalán alkalmazhatók-e a városi forgalomban, s az derült ki, hogy igen, szinte ugyanolyan menettulajdonságokkal rendelkezik a csaknem 25 méter hosszú jármű, mint egy sima csuklós. A „megatrolibusz” a 71-es vonalán fog közlekedni a főpályaudvar (Hlavná stanica) és a Dolné Hony lakótelep között. Az új trolik forgalomba állásával 20 százalékkal nő az ülőhelyek száma, és 50 százalékkal pedig az összkapacitás a 71-es járaton.
Ugyanilyen duplacsuklós, hosszú trolik közlekednek nemsokára Prágában is a belváros és a Václav Havel Repülőtér között. Ide húszat rendelt meg a Prágai Közlekedési Vállalat (DPP).
Fotók: DPB - Dopravný podnik Bratislava
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!