Az Alstom szoftvert frissít
A francia gyártó hétfői közleményében elismerte, hogy problémák vannak az utastájékoztató rendszerrel, és jelezte: a leállásokat szoftveres hiba okozza. Az Alstom azt írta, a hibákat folyamatosan javítják, és vizsgálják a program frissítésének lehetőségét a többi, már forgalomban lévő szerelvényen, ezt garanciális javításként térítésmentesen végzik el.
A cég hozzátette: a javítás nem késlelteti a 2-es vonal új szerelvényeinek forgalomba állítását és nem veszélyeztetheti az utasok biztonságát.
A Metróért Egyesület hétfőn Facebook-oldalán arról írt - és az elmúlt hetekben többször is beszámolt hasonló esetről - , hogy egy Metropolis szerelvény utastájékoztató és vészjelző rendszere meghibásodott, ezért annak ki kellett állnia a forgalomból. Hétfőn azt közölték, hogy reggel ki kellett szállítani az utasokat a Stadionok állomásnál az Alstom egyik metrószerelvényéből az említett hiba miatt.
Vasárnap egy még próbafutást végző Alstom szerelvényt egy másik metróval kellett az alagútból kihúzni, mert az - vélhetően szintén szoftveres hiba miatt - nem tudott továbbhaladni a Keleti pályaudvartól az Örs vezér tere felé. Emiatt egy szakaszon egy órán keresztül pótlóbuszok közlekedtek.
Vasárnap a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV azt közölte, új járműnél még előfordulhatnak kisebb meghibásodások, amelyek csak a forgalomban mutatkoznak meg, de a gyártótól csak hibamentes szerelvényeket vesznek át. Hozzátették: az eddig felmerült problémák könnyen kezelhető rendellenességek voltak, az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő.
Az Alstom cég 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróvonalra 150 millió euróért, az első szerelvény szeptember elején állt forgalomba Budapesten.