Beelőznek a midik

Istvánfi Péter   ·   2013.07.03. 14:30
00

Ahogy korábban már beszámoltunk róla, a Fővárosi Közgyűlés elfogadta a BKK 2013–2014-es üzleti tervét, ami újabb 150 autóbusz beszerzését teszi lehetővé. A tervek szerint az első 50 kocsira még idén kiírták volna a tendert, ez lett volna az új buszüzemeltetési modell második fázisa.

Időközben a BKK módosított a tervein, és – a cikkünkben is javasolt módon – inkább a midibuszbeszerzésre fordítja az összeg egy részét. A midibuszokat két részletben szereznék be. A budai Vár kiszolgálásához szükséges 16 kocsit az I. kerületi Önkormányzattal összefogva, részben (vagy teljes egészében) EU-forrásból fedeznék.

Ikarus 405-ös a Várban, a 90-es évek derekán<br/>(forrás: a szerző gyűjteménye)

További 20 buszra pedig hagyományos módon, saját forrásból kér ajánlatot a BKK. A midibuszokat üzemeltető BKV jelenleg 28 Ikarus 405-össel, és egy bérelt Molitus S91-es midibusszal rendelkezik, a két tenderből viszont összesen 36 midibusz fog érkezni, ami azt jelenti, hogy a kisbuszokkal kiszolgált vonalak száma nőni fog.

Néhány helyen ugyanis elég a kisebb kapacitású jármű, azonban kényszerből normál szólók járnak ott is. A 405-ös Ikarusok rendkívül alacsony rendelkezésre állása miatt a cég már csak olyan helyeken járatta őket, ahol feltétlenül szükséges.

Az új tenderen is jó esélyekkel indul a Molitus S91-ese<br/>(fotó: Vörös Attila)

A buszok cseréje azonban nem újkeletű dolog, már 2009-ben kiírták a tendert új midibuszok beszerzésére. Meglepő módon a pályázók mindegyike a Molitus S91-esével indult, a végső győztes az Orangeways lett, a második a VT-Transman, a harmadik pedig a Vértes Volán. Utóbbi megtámadta a tender eredményét, de végül elutasították panaszukat, így elvben elhárult az akadály a szerződéskötés elől. Ami végül a mai napig nem történt meg, így a BKV kénytelen volt az IK 405-ösök egy részét felújítani.

A BKK hamarosan kiírja az új tendert, sikeres pályázat esetén egy évek belül forgalomba állhatnak az új buszok.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Életbe lépett az idei vasúti menetrend első komolyabb módosítása

MÁV/iho   ·   2025.05.14. 12:00

Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. Románia schengeni övezethez történt csatlakozásának köszönhetően a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.