Beelőznek a midik
Ahogy korábban már beszámoltunk róla, a Fővárosi Közgyűlés elfogadta a BKK 2013–2014-es üzleti tervét, ami újabb 150 autóbusz beszerzését teszi lehetővé. A tervek szerint az első 50 kocsira még idén kiírták volna a tendert, ez lett volna az új buszüzemeltetési modell második fázisa.
Időközben a BKK módosított a tervein, és – a cikkünkben is javasolt módon – inkább a midibuszbeszerzésre fordítja az összeg egy részét. A midibuszokat két részletben szereznék be. A budai Vár kiszolgálásához szükséges 16 kocsit az I. kerületi Önkormányzattal összefogva, részben (vagy teljes egészében) EU-forrásból fedeznék.
További 20 buszra pedig hagyományos módon, saját forrásból kér ajánlatot a BKK. A midibuszokat üzemeltető BKV jelenleg 28 Ikarus 405-össel, és egy bérelt Molitus S91-es midibusszal rendelkezik, a két tenderből viszont összesen 36 midibusz fog érkezni, ami azt jelenti, hogy a kisbuszokkal kiszolgált vonalak száma nőni fog.
Néhány helyen ugyanis elég a kisebb kapacitású jármű, azonban kényszerből normál szólók járnak ott is. A 405-ös Ikarusok rendkívül alacsony rendelkezésre állása miatt a cég már csak olyan helyeken járatta őket, ahol feltétlenül szükséges.
A buszok cseréje azonban nem újkeletű dolog, már 2009-ben kiírták a tendert új midibuszok beszerzésére. Meglepő módon a pályázók mindegyike a Molitus S91-esével indult, a végső győztes az Orangeways lett, a második a VT-Transman, a harmadik pedig a Vértes Volán. Utóbbi megtámadta a tender eredményét, de végül elutasították panaszukat, így elvben elhárult az akadály a szerződéskötés elől. Ami végül a mai napig nem történt meg, így a BKV kénytelen volt az IK 405-ösök egy részét felújítani.
A BKK hamarosan kiírja az új tendert, sikeres pályázat esetén egy évek belül forgalomba állhatnak az új buszok.