Boeing: 2011 a rekordok éve volt

iho/repülés   ·   2012.01.06. 14:30
K64998_cimkep

Rekordmennyiségű, 805 példányra szóló megrendelést, illetve opciót hozott 2011 a Boeing számára. Az amerikai gyártó közleménye szerint tavaly 477 repülőgépet sikerült elkészíteni és átadni a légitársaságoknak, a szaklapok figyelmeztetése szerint ez az amúgy szép szám hárommal kevesebb, mint a Boeing által eredetileg idénre kitűzött 480. Január negyedikén repült át az All Nippon Airways kötelékébe a Dreamliner kibocsátó légitársaságának harmadik 787-ese, ennek is még tavaly kellett volna a társasághoz érkeznie.

Jim Albaugh, a Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatója azt mondta: 2011 egyike volt a legizgalmasabb és legfontosabb éveknek a Boeing életében, a rekordszámú megrendelés az amerikai utasszállítók iránti bizalom megnyilvánulása. 2012 legfontosabb feladata a 787-es gyártásának stabilizálása, de persze a többi típusból is az eladások és átadások növelését célozza a Boeing idei programja.

A 737 MAX ezernél több rendelést és opciót kapott <br>(fotók: Boeing)

Albaugh külön kiemelte a szélestörzsű 777-es remek piaci szereplését, ebből a két hajtóművesből rekordpéldányszámot, 200-at rendeltek a vásárlók.

A 737-es új, áthajtóművezett változata, a 737 MAX ugyancsak „történelmi” sikernek bizonyult, a rendelések és opciók száma 15 vásárlótól meghaladta az ezret – jelentette be az elnök-vezérigazgató, aki ugyanakkor még nagyobb érdeklődést feltételez a továbbiakban a komoly gazdaságossági előnyöket ígérő típus iránt, szerinte „2012 a 737 MAX éve lesz”.

2012 feladata a 787-es gyártásának felpörgetése

Albaugh jelezte, hogy az igények felfutását a gyártás erősödésének is követnie kell, a keskenytörzsű 737-esből a jelenlegi havi 35 példányos gyártási szám a következő két évben havi 38-ra, a szélestörzsű 777-esé a mostani havi hétről 8,3-ra, az új 787-esé pedig a kezdeti havi két és fél gépről havi 10 gép elkészítésére fog erősödni.

A Boeing közreadott táblázata szerint a rendelésállomány összesen 3771 gépéből 2365 a 737-es, 97 a 747-es, még mindig van 72 teljesítendő megrendelés a kifutóban lévő 767-esre is, a Dreamliner 787-esből pedig – az idei legelső példányok átadása után – még 857 darabot kell elkészítenie az amerikai gyártónak.

A társaságok szeretik a 777-est: szélestörzsűből az évi 200 megrendelés nagyon komoly szám

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.