Bővül a sevillai elővárosi hálózat
Az eredetileg az 1992-es Expo apropóján épített 7,2 kilométeres pályát félszázmillió euróból alakították át. A spanyol vasúti gerinchálózattal megegyezően 1668 milliméter nyomtávú kétvágányos szakaszon több új állomást is átadtak.
A frissen üzembe helyezett épületekben zárt láncú kamerahálózat, valamint Sevilla környékének történetében először jegyellenőrző beléptetőkapuk segítik a vasutasok munkáját és az utasok biztonságát. Az eszközöket – így a kamerákat is – egy központi vezérlőből kezelik.
A várakozások szerint a Santa Justa–La Cartuja vonal akár évi félmillió autót is távol tarthat az utaktól, így minden tényezőt figyelembe véve autónként mintegy egy eurót takaríthat meg a térségben. A városi és állami vezetők további fejlesztéseket terveznek, és ebben partner a spanyol vasúttársaság is.