Búcsú a Tatráktól?
Nemrég a 19-es és a 41-es villamosok Tatrásodtak, ezzel egyrészt kevesebb Ganz csuklósra lesz szükség, másrészt a szeptemberben előreláthatólag forgalomba álló CAF-oknak készítik elő a helyet; továbbá ne feledkezzünk el a cseh gyártású villamosok teljes körű korszerűsítéséről sem. A lényeg: kevesebb Tatra tud kifutni a kocsiszínekből, hannoveriből meg egy ideig – a ritkább nyári menetrend miatt – túlkínálat van.
A BKV a teljes „hagyományos” Tatra-flottáját készül korszerűsíteni, jó néhány szerelvény vonul hamarosan műhelybe. Baross kocsiszínből a 28-as vonalra hagyományos, jórészt még 1999-ben BKV Plusz jellegre átalakított szerelvények állnak ki, ezek a járművek amúgy is felújításra szorulnának. Az első hullám 2002–2004 között nyolcvan, T5C5K típusjelűre módosított, szaggatós vezérlésű kocsit tartalmazott, majd ezeket 2010 után T5C5K2-re alakították át. A mostani módosítások 2014 legvégén kezdődtek, egy balesetben megrongálódott kocsival (4043), az új, T5C5K2M jelleget minden classic Tatra megkapja majd. Ez a felújítási hullám (és az ennek következtében kialakuló kocsihiány) is oka a típuscserének.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!