Jön az ötödik Kelet-európai Intermodális Konferencia!
Október 10-én a budapesti Marriott Hotelben ülnek össze a szakma szakértői.
Október 10-én a budapesti Marriott Hotelben ülnek össze a szakma szakértői.
Habár az EU számos országa, köztük Franciaország és Belgium is, engedélyezi a negyvennégy tonnás teherautók közlekedését az egyes országokon belül, a határokat azonban mégsem léphetik át ezek a nehéz járművek.
Az Európai Szállítmányozók Tanácsa teljes vállszélességgel támogatja, hogy az angol legyen az egységes üzemeltetési nyelv a transzeurópai közlekedési hálózat főbb vasútvonalain.
A moldáv kormány két megállapodást is aláírt a napokban az Európai Beruházási Bankkal (EIB) a kisinyovi Moldovai Partnerségi Platform konferencián. A cél az ország gazdasági és környezetvédelmi ellenállóképességének fejlesztése.
A fontos globális kikötőüzemeltető Lengyelország egyik legnagyobb intermodális logisztikai vállalatába fektetett be.
Így már csak hárman maradtak állva a Deutsche Bahn leányvállalata értékesítésére kiállított porondon.
Ahogy tavaly, az idei év első negyedében is jelentős volumencsökkenést tapasztalhatott a vállalat az intermodális szolgáltatások terén.
A román határ közelében, Hlibokánál megvalósuló létesítmény célja, hogy javítsa a vasúti és közúti szállítás logisztikai összeköttetéseit Ukrajna és az EU viszonylatában.
A logisztikai vállalat már Linzből és Duisburgból is szállít Európa legnagyobb mélytengeri kikötőjébe.
A nemzetközi szállítmányozó új, speciális tengeri gyűjtőkonténeres szolgáltatást vezet be a Kínából Európába tartó veszélyes árukhoz.
A szállítmányok egy része viszont Záhonyt kihagyva, Lengyelországon vagy Szlovákián át menne. A horvátok jelentős vasútfejlesztést terveznek, Magyarországon a 17-es vonal alsó részét kellene villamosítani. Ezekhez viszont még évek kellenek.
Az idei év első hat hónapjában hat százalékkal, 13,9 millió tonnára csökkent a síneken szállított áruk mennyisége 2022 első félévéhez képest. A közúti teherszállítás sem lehet büszke.
Az oroszországi helyzet megterheli a kínai vasúti árufuvarozókat: a közelmúltban tapasztalható monopólium ellenére az áruforgalom visszaesést mutat. Merre menjenek a kínai vonatok?
Fordulat állt be a közúti fuvarozásban az idei első negyedévben a tavalyi kedvező év után a fogyasztás és a beruházások csökkenése miatt – derült ki a Magyar Közgazdasági Társaság logisztikai szakosztályának online rendezvényén.