Coradia Continentalok érkeznek Kelet-Németországba
A március végén bejelentett, százötven millió euró értékű megállapodás értelmében a gyártó tizenhat évig felel a vonatok karbantartásáért és alkatrész-ellátásáért is, amit egy Chemnitz melletti karbantartóbázison valósít majd meg. A kontraktus magába foglal egy további szerelvényekre szóló opciót is, amely alapján a Verkehrsverbund Mittelsachsen akár huszonhárom újabb Coradia-vonatra nyújthatja be az igényét.
A Railway Gazette arról ír, hogy a motorvonatok Szászország szövetségi tartományban, az Elsterwerdát, Drezdát, Chemnitzet, Zwickaut és Hofot összekötő, úgynevezett Elektronetz Mittelsachsen II-vonalhálózaton fognak közlekedni várhatóan 2016 júniusától. A vonatok üzemeltetésére a közlekedési szövetség hamarosan tendert is kiír. A VMS a Coradia Continentalok három- és ötrészes verziójából is kért: az előbbi, háromszázhúsz férőhelyes kivitelből tizenhármat, az utóbbi, ötszázhúsz helyet kínáló verzióból pedig tizenhatot.
Az Alstom a villamos vonatok tetején helyezi el a vontatási berendezéseket, ennek köszönhetően még tágasabb utastér állhat a vasutat választók rendelkezésére. A motorvonatokon többcélú tereket vehetnek majd igénybe a kerekesszékkel élők, valamint a kerékpárral és babakocsival utazók. A szerelvények legfeljebb százhatvan kilométer per órás sebességgel haladhatnak.
A VMS Coradia-vonatait az Alstom németországi, salzgitteri üzemegységében építik meg. Az Alstom a karbantartó személyzetnek központi információs platformot biztosít, amely a vonatok működéséről a legkorszerűbb módon tájékoztat – számol be az International Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!