Csökkenő charterpiac?

iho   ·   2013.03.18. 08:53

A Budapest Airport (BA) szerint nem túl biztatóak az idei kilátások a charterpiacon, a főszereplő Travel Service azonban nem aggódik a nyári szezonért – írja a Világgazdaság.

A lap szerint a mintegy 1200 regisztrált utazási iroda közül 25 vállalkozott idén charteres utazásszervezésre, míg egy évvel ezelőtt még 28 cég szerepelt a chartereztető utazásszervezők listáján. „A tavalyi évben összesen 403 964 utasunk vette igénybe a chartergépek szolgáltatásait, ami 2 százalékos növekedés volt 2011-hez képest. Az idei kilátások nem túl biztatóak, elsősorban a csökkenő vásárlóerő miatt, de részben azért is, mert a fapados légitársaságok egy sor hagyományos charterdesztinációra nyitottak járatot” – mondta a Világgazdaságnak Hardy Mihály. A BA kommunikációs igazgatója hozzátette: üzleti előrejelzésük 10 százalékos csökkenést mutat az idei évre utasszámban, és 1 százalékos csökkenést chartergépmozgásban.

Farkas Attila, a Travel Service ügyvezető igazgatója a lapnak arról számolt be, hogy a nyári szezonban nem várható változás a tavalyi évhez képest. Mint elmondta, nem számolnak a desztinációk csökkenésével, minden a tavalyi szintnek megfelelően alakul. A változás csak annyi, hogy a gépek nem a saját, nagyobb Boeingek lesznek, hanem a lett testvércégük, a SmartLynx Airlines által üzemeltetett, kilenc fővel kisebb befogadóképességű, 180 fős Airbusok.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.