Csütörtök reggel feléled a Déli pályaudvar

iho   ·   2018.10.17. 18:17
deli88

Szerda este az ütemezés szerint befejeződik a Déli pályaudvari vágányzár. A karbantartásban 150 szakember és 25 munkagép vett részt, de később még lesz egy második üteme is a munkáknak. A mostani első etap 477 millió forintba került, ez arra elég, hogy műszaki zavarok sokkal kevésbé gátolják a napi normál üzemmenetet. Mivel a munkák közül több is olyan jellegű, hogy egész pályaudvarra kiterjedő vágányzárat igényel, inkább egyszerre végezték el mindet, két hét alatt. A karbantartás nemcsak a vasúti pályát érinti, de a felsővezeték-hálózatot és a biztosítóberendezés mellett az alagút megcsúszó támfalát is. Részletek alább.

A pálya bemérése után a lassújel reggelre el fog tűnni. Száz százalékos lesz a sebességemelés: a fejpályaudvarok utolsó méterein amúgy is csak hússzal szabad haladni. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből!

  • 2800 négyzetméteren újraaszfaltozták a balesetveszélyes peronszakaszokat;
  • modernizálták a térvilágítást;
  • korrózióvédelem miatt újrafestettek 20 térvilágító oszlopot;
  • kicseréltek 400 talpfát és betonaljat;
  • kicseréltek 3336 méter sínt, a hozzá tartozó ágyazatot;
  • váltót cseréltek;
  • a felsővezeték-hálózat egy részét újra cserélték: az elhasznált régi porcelánszigetelők helyett ellenállóbb műanyag szigetelőket építettek be, a kábelek és sodronyok csaknem harmadát újra cserélték;
  • a váltó- és biztosító berendezés alkatrészein jelentős javítási munkákat végeztek (sic!);
  • két helyen a vasúti támfalat is megerősítették;
  • az üzemi területen belüli gyalogos útátjárókat gumielemes felületűre építették át;
  • egyes üzemi épületeket renováltak (vakolatjavítás, tetőszigetelés);
  • kétszáz négyzetméteren szigetelték az 1. és a 2. vágány alatti kábelalagutat – a munka vágánybontással is járt.

Régi sínek felpakolása. A depózás után alaposan megvizsgálják, használhatóak-e még valamire. Ha igen, akkor a sínek tovább élhetnek egy nyugalmasabb szolgálati helyen

A karbantartás második ütemében a metrószint, a csarnok és a perontetők álmennyezetének felújítása következik, de a Déli és Kelenföld közti alagútnál a rézsűcsúszást is véglegesen helyreállítják. A tervek szerint 2019. júniusában fejeződnek be a munkálatok.

Támfalépítés, ha nem is készül el csütörtök hajnalra, a vonatforgalmat már nem befolyásolja a hátralévő munka

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek