Csütörtök reggel feléled a Déli pályaudvar
Szerda este az ütemezés szerint befejeződik a Déli pályaudvari vágányzár. A karbantartásban 150 szakember és 25 munkagép vett részt, de később még lesz egy második üteme is a munkáknak. A mostani első etap 477 millió forintba került, ez arra elég, hogy műszaki zavarok sokkal kevésbé gátolják a napi normál üzemmenetet. Mivel a munkák közül több is olyan jellegű, hogy egész pályaudvarra kiterjedő vágányzárat igényel, inkább egyszerre végezték el mindet, két hét alatt. A karbantartás nemcsak a vasúti pályát érinti, de a felsővezeték-hálózatot és a biztosítóberendezés mellett az alagút megcsúszó támfalát is. Részletek alább.
- 2800 négyzetméteren újraaszfaltozták a balesetveszélyes peronszakaszokat;
- modernizálták a térvilágítást;
- korrózióvédelem miatt újrafestettek 20 térvilágító oszlopot;
- kicseréltek 400 talpfát és betonaljat;
- kicseréltek 3336 méter sínt, a hozzá tartozó ágyazatot;
- váltót cseréltek;
- a felsővezeték-hálózat egy részét újra cserélték: az elhasznált régi porcelánszigetelők helyett ellenállóbb műanyag szigetelőket építettek be, a kábelek és sodronyok csaknem harmadát újra cserélték;
- a váltó- és biztosító berendezés alkatrészein jelentős javítási munkákat végeztek (sic!);
- két helyen a vasúti támfalat is megerősítették;
- az üzemi területen belüli gyalogos útátjárókat gumielemes felületűre építették át;
- egyes üzemi épületeket renováltak (vakolatjavítás, tetőszigetelés);
- kétszáz négyzetméteren szigetelték az 1. és a 2. vágány alatti kábelalagutat – a munka vágánybontással is járt.
A karbantartás második ütemében a metrószint, a csarnok és a perontetők álmennyezetének felújítása következik, de a Déli és Kelenföld közti alagútnál a rézsűcsúszást is véglegesen helyreállítják. A tervek szerint 2019. júniusában fejeződnek be a munkálatok.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!