Döcögve megy a stafétaváltás a cseh vasúton
Több jelentős változás is történt a hétvégén a vasúton Csehországban. Egyes vasútvonalakon ugyanis a Cseh Vasutakat alternatív szolgáltatók, több esetben magánvasutak váltották fel. Az eddig csak inkább saját üzleti kockázatra közlekedtetett járatokon kívül a Regiojet például elnyerte a közszolgáltatási szerződés alapján üzemeltetett járatok kiszolgálását Brno és Bohumín (Oderberg) között.
Több csehországi régióban váltotta fel a Cseh Vasutakat más szolgáltató: ilyen például a Zlíni kerület, az észak-nyugati régió, vagy a pardubicei kerület. Az első napok tapasztalatai azt mutatják, nem mindenhol sikerült gördülékenyen megoldani a váltást. Az Arriva egyik 845-öse felmondta a szolgálatot, le kellett mondani a Prága és Tanvald közötti járatot. De nem is ez volt a fő probléma, szoftverhiba miatt az összes Arriva által közlekedtetett járaton akadozott, vagy egyáltalán nem működött a jegyértékesítés. A szlovák határ közelében, Velké Karlovice és Vsetín között is késések, járatkimaradások voltak vasárnap és hétfőn is. A hétfő reggeli csúcsban keletkezett késés miatt a munkába igyekvők Vsetínben nem érték el a csatlakozást. Ennek oka részben, hogy Vsetínből már a Cseh Vasutak vonatai mennek tovább, azok nem várták meg a késve érkező Arriva vonatát.
A vesztes tehát egyértelműen az Arriva szolgáltató, a vasúttársaság szóvivője elnézést is kért minden utastól a kellemetlenségekért, jelezte, folyamatosan dolgoznak a hibák és elégtelenségek elhárításán. A közösségi médiák hírfolyamai nem működő fűtésről, nem működő wifiről és lemondott járatokról adtak hírt. Ezek a problémák nemcsak az Arrivát, de más vasúti szolgáltatót is sújtottak. A gondokat a napokban több helyen is tetézi, hogy a vártnál tovább tart egy-egy vágányzár. A megrendelt pótlóbuszok pedig késnek a közúti dugók miatt, nem érnek a célba a vonat indulásáig. Tanvald és Železný Brod állomások között pedig sziklaomlás és kidőlt fák lehetetlenítették el a közlekedést. Mindenki azt ígéri, a hét folyamán normalizálódik a helyzet – még szerencse, hogy enyhe telünk van, mert ha ehhez még néhány centiméter hó is hullott volna...
A menetrendi átállási időszak abszolút győztese pedig az AŽD Praha, amelyi saját tulajdonú vasúti pályán kezdett menetrend szerinti járatokat indítani kerületi megrendelésre Litoměřice és Most között. A sikertörténetről már előző cikkünkben írtunk. Érdekesség, hogy az első napon az üzemeltető vállalat vezérigazgatója, Zdeněk Chrdle mozdonyvezetőként is dolgozott az egyik járaton.
Jelenleg Csehországban a következő vasútvonalakon vannak alternatív szolgáltatók:
Gyorsvonatok:
- Brno–Bohumín: RegioJet
- Praha–Tanvald: Arriva
- Praha–Příbram – České Budějovice: Arriva
- Praha–Rakovník: Arriva
- Kolín–Šluknov: Arriva
- Plzeň–Most: GW Train Regio
- Praha–Lichkov: Leo Express
Személyvonatok:
- Praha–Roztoky: Arriva
- Praha Masarykovo nádraží–Praha-Čakovice: KŽC
- Čelákovice–Mochov: KŽC
- České Budějovice–Nové Údolí, Číčenice–Nové Údolí, Strakonice–Volary: GW Train Regio
- Karlovy Vary–Mariánské Lázně, Karlovy Vary–Kraslice: GW Train Regio
- Ústí nad Labem–Most, Ústí nad Labem–Děčín, Most–Žatec: RegioJet
- Rakovník–Osek, Jirkov–Lužná, Chomutov–Vejprty: Länderbahn
- Litoměřice–Most: AŽD
- Liberec–Rybniště: Länderbahn
- Liberec–Lomnice nad Popelkou, Železný Brod–Tanvald: Arriva
- Trutnov–Svoboda nad Úpou, Trutnov–Královec, Adršpach–Meziměstí: GW Train Regio
- Ústí nad Orlicí–Mlýnický Dvůr, Dolní Lipka–Hanušovice: Leo Express
- Vsetín–Velké Karlovice, Vsetín–Bylnice, Uherské Hradiště–Bylnice, Uherský Brod–Luhačovice: Arriva
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!