Duálüzemű Stadler-mozdonyokat szerez be a Trenitalia

iho/vasút   ·   2023.03.22. 15:00
stadler_eurolight_dual

A keretszerződés ötven EuroLight Dual mozdony vásárlását teszi lehetővé, ebből első körben tizenhármat rendeltek meg.

Az olasz nemzeti vasúttársaság Trenitalia még 2022-ben írt ki közbeszerzést duálüzemű, vagyis három kilovoltos egyenárammal betáplált felsővezetékről, annak híján pedig dízelmotorral hajtott mozdonyokra. A tender győztesének a Stadlert hirdették ki. A napokban aláírt megállapodás értelmében a teljes mennyiséget négy év alatt hívhatják le. A szerződés a járművek tízévnyi teljeskörű karbantartását is magába foglalja, melyet opcionálisan további öt, majd még öt évvel meg lehet hosszabbítani. Az EuroLight Dualokat a Stadler spanyolországi Stadler Valencia üzeme építi meg.

A százhatvan kilométer per óra legnagyobb sebességre képes, négytengelyes mozdonyokat a teljes olasz vasúthálózaton szét fogják szórni, feladatuk ingavonatok továbbítása, valamint szükség esetén vonatok segélyezése lesz.

A Stadler EuroLight-mozdonycsaládja legújabb tagjainak számító járművek ugyanúgy kompakt tervezési szemlélet szerint épülnek, a legkorszerűbb forgóváztechnológiával, a könnyű monokokk szerkezet pedig hozzájárul az egész jármű merevségéhez. A nagyteljesítményű mozdonyok alacsonyabb tömegüknek köszönhetően nem lépik át a húsztonnás tengelynyomást, így fő- és mellékvonalakon egyaránt bevethetők lesznek.

A villamos- és dízelüzemben egyaránt használható gépekre feltelepítik majd az egységes európai vonatbefolyásolási rendszert (ETCS B3R2), valamint az SCMT és SCC biztonsági rendszereket, így Olaszország-szerte közlekedhetnek. A mozdonyok képesek lesznek két összecsatolt ETR1000-es motorvonat segélyezésére akár huszonegy ezrelékes emelkedőn is – jelenleg ez a legkedvezőtlenebb ilyen jellegű helyzet az országban.

Az innovatív tervezés magába foglalja a fékezési energiát visszatápláló (regeneratív) fékrendszert; a hatékony, tengelyenként egy inverterrel ellátott váltakozó áramú vontatási rendszert, mely magas szintű redundanciát és jobb megbízhatóságot nyújt; a szerelvény energiaellátását garantáló HEP rendszert; valamint a szabványos UIC vagy az automata kapcsolószerkezet (DAC) felszerelésének lehetőségét. Az EuroLight Dualok a mozdonyvezetők számára kitűnő komfortot, biztonságot és láthatóságot fognak kínálni.

A Stadler Valencia vezérigazgatója, Iñigo Parra elmondta: az univerzális EuroLight-mozdonycsalád széleskörűen bevethető és minden vasútvonalon közlekedhet. Az innovatív és költséghatékony megoldásokat tartalmazó gépekkel környezetbarát vasúti szállítási szolgáltatásokat lehet nyújtani, megbízhatóan, hatékonyan és termékenyen megfelelve a Trenitalia igényeinek.

(Nyitóképünkön az EuroLight Dual mozdonyok látványterve. Kép forrása: Stadler Rail)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek