E-mobilizál a Škoda

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.02.21. 16:15
Skoda_01

Komolyan veszik a Škoda Auto autógyárnál a jövőre való felkészülést, legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy az autógyár 2018-ban 3,4 millió eurót fektetett a központi gyárában az elektromobil töltő hálózat kiépítésébe Mladá Boleslavban. Jelenleg több mint háromszáz ponton van már e-mobil töltő, amelyeket már használnak is tesztüzemben. A tesztelések célja a még optimálisabb töltési idő elérése, valamint a felhasználóbarát infrastruktúra kiépítése. A tesztüzem lezártával a gyáron kívül is terveznek villamos autó töltőpontokat építeni, mégpedig a Ško-Energo partnervállalat bevonásával.

fotó: Škoda Auto

A Škodánál 1,65 millió eurót költöttek tavaly a központi gyár elektromos hálózatának korszerűsítésére, valamint bővítésére, ezen kívül pedig 1,75 millió eurót költöttek a háromszáz töltőpont kialakítására. A háromszáz töltőpont közül kétszázhúsz váltakozó feszültségű, nyolcvan pedig egyenáramú. A jövőben az autógyár azt tervezi, hogy a gyára kapuin kívül is megkezdi az elektromobil töltőállomások hálózatának kiépítését, első körben Mladá Boleslav városban.

A Škoda Auto idén tervezi bemutatni az első villamos meghajtású modelleket: először a Škoda Superb plug-in hibridet, majd a teljesen elektromos üzemű Škoda Citigo jön, aztán 2020-ban tervezik megkezdeni a Škoda Vision E szériagyártását. A Škoda Auto a 2025-ig terjedő üzleti stratégia szerint a következő években 2 milliárd eurót fektet majd be az elektromos autók és új, okos szolgáltatásokba.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.