Elégedettek a hibrid buszokkal Stuttgartban
Egy évvel ezelőtt, egészen pontosan 2010. szeptember 13-án érkezett meg a stuttgarti közlekedési céghez (SSB) az első három Mercedes-Benz Citaro G BlueTech Hybrid, majd ezeket valamivel később további két példány követte. A buszokat kezdetben „rásegítő járatként”, majd a telephelyhez közeli vonalakon, csúcsidőben használták, idén február óta viszont teljes üzemidőben közlekednek.
A gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy a hibridek a dimbes-dombos, sok megállással és elindulással járó vonalakon érzik a leginkább elemükben magukat, itt az üzemanyag-fogyasztásuk átlagosan 48 liternak adódott, míg a hagyományos, EEV környezetvédelmi normájú, ZF Ecomat váltóval szerelt légkondicionált buszok – amelyeket referenciának vettek – itt 58-60 litert esznek. A nagyobb mágállótávolságú vonalakon kisebb volt a különbség, hiszen a fékezési energia visszatáplálása ilyenkor kevésbé tud érvényesülni.
A buszok egyébként már a kezdetektől fogva magas rendelkezésreállással üzemelnek, bár ebben fontos szerepe lehet annak is, hogy az SSB a karbantartó személyzetből húsz főt képezett ki a hibridek üzemeltetésére, illetve a gyárral is jó kapcsolatot ápolnak, akik a járművek finomhangolását végezték a tapasztalataik alapján.
Bár a „Elektromobilitätsregion Stuttgart” nevű program, amelynek keretében a buszok Stuttgartba kerültek, júniusban véget ért, az SSB tovább folytatja a járművek tesztelését, sőt további alternatív meghajtású – például üzemanyagcellás vagy elektromos – buszok próbáját is tervezik.