Elektromos midi Osnabrückben
Egy lítium-polimer akkumulátoros midibuszt állított forgalomba tavaly ősszel az osnabrücki közlekedési társaság – a jármű hamar belopta magát az utasok és a buszsofőrök szívébe. A kezdet ugyan kissé göröngyösre sikeredett – műszaki hiba miatt az ElektroBus három nap után üzemképtelenné vált – de azóta komolyabb probléma nem volt vele.
A társaságnál az első száz nap tapasztalatai alapján maximálisan elégedettek a járművel, amely ebben az időszakban mintegy 5000 kilométert teljesített, a fogyasztása pedig 52 kilowattóra volt 100 kilométeren. Tájékoztatásuk szerint az elektromos midi üzemeltetési költségei alacsonyabbak a hagyományos buszokénál, bár ugyanazt a komfortot nyújtja – így az utasoknak nem kell nélkülözniük a légkondicionálást, a korszerű utastájékoztató rendszert és az alacsonypadlós utasteret sem. Emellett a csendes motor is vonzóvá teszi az utazást az elektromos midin.
A német város lakóinak egy időre nélkülözniük kellett a járművet, mert kiállították a „Rallye für Elektrofahrzeuge in Süddeutschland” elnevezésű rendezvényen, ahol óriási érdeklődés fogadta. Nem csoda, hiszen jelenleg mindenki a jövő alternatív, környezetbarát megoldásait keresi a tömegközlekedésben is.
Végezetül néhány szó a busz műszaki paramétereiről: 5,89 méter hosszú és 2,07 méter széles, 11 ülő- és 12 állóhely található benne, emellett természetesen kerekes szék elhelyezésére is van mód. Végsebessége 45 kilométer per óra körül alakul. A megközelítőleg 500 kilogramm tömegű akkumulátorok gyorsan feltölthetők, de akár ki is cserélhetők. Az első száz nap tapasztalatai alapján elegendőnek bizonyult csupán egy garnitúrát megvenni, mert egy feltöltéssel körülbelül 120 kilométert képes megtenni a busz, ez pedig elég azon a vonalon, ahol jelenleg közlekedik.