Életmentő tehervonat

Arnold Balázs   ·   2012.01.17. 15:00
kiskep_153

Tavaly nyáron kezdték meg a használaton kívüli Kiskőrös–Kalocsa vasútvonal rendbetételét, ugyanis egy növényolajgyár szeretné a nem is olyan távoli jövőben vasúton szállítani termékeit, és talán az alapanyagokat is. A munkákkal lassan de biztosan haladnak a pályás szakemberek, várhatóan az év első felében végig is gördülhetnek az első vonatok a felhagyott vicinálison.

A jelenlegi végpont Kalocsa Kiképzőközpontnál<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Pataki Tamás)

A munkálatok keretében a vonalszakaszt meg is hosszabbítják Kalocsa Kiképzőközponttól az üzemig. A vágány jelenlegi végpontja a Foktői útnál van. A várható teherforgalom miatt több útátjáróba is fénysorompókat telepítenek, a vasútvonalra pedig a vonatszemélyzet felé jelzést adó fénysorompót ellenőrző útátjárójelzőket. Érdekesség, hogy mivel állomási személyzet nincs, az egyik ilyen jelző Kecel állomás területén helyezték el. Hogy az állomások további sorsa mi lesz, még kérdéses. Reméljük nem az, mint Garamkövesdnek.

Vajon az épületekkel mi lesz?

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Tizenhárom vasútvonalon jön változás az idei nyártól: ezeket a vasútvonalakat veszi át a GYSEV a MÁV-csoporttól!

iho/vasút   ·   2025.03.05. 15:10

Az új esztendő első napjaiban megfogalmazott tíz miniszteri vállalás egyike volt, hogy a Dunántúl északnyugati részén az – immár magyar irányítás alatt lévő – GYSEV Zrt. veszi át a MÁV-csoporttól egyes vasútvonalak üzemeltetését, az így felszabaduló járművek pedig az ország keleti részében állhatnak szolgálatba.

Vasút Nagyvasút

Giga-S-Bahn-vonattender a DB-nél

iho/vasút   ·   2025.03.05. 12:00

A német nemzeti vasúttársaság regionális üzletága, a DB Regio összesen négyszáz, az S-Bahn-vonatok legújabb generációját képviselő szerelvény beszerzését tűzte ki célul.