Érkeznek a BKV új maximidi buszai

A hatvanöt Mercedes-Benz Citaro K típusú autóbusz első példánya elindult Magyarországra, a flotta további járművei folyamatosan érkeznek majd.
A 65 plusz opcionálisan további húsz maximidi méretű autóbusz a 2024 novemberében aláírt, tartós bérleti szerződés értelmében érkezik a BKV-hoz. Az új járművek a kor elvárásainak megfelelő felszereltséggel, ergonomikus utastérrel, fedélzeti kamerákkal, korszerű utastájékoztató rendszerrel – egyebek között nagyméretű monitorral –, valamint LED-es, energiatakarékos utastér-világítással rendelkeznek. Az üléseknél USB csatlakozási lehetőséget alakítottak ki, így bárki feltöltheti telefonját vagy okoseszközét. A maximidi buszok alacsonypadlósak és klimatizáltak, a midi méretű autóbuszokhoz képest nagyobb befogadóképességű az utasterük, akadálymentes kialakításuknak köszönhetően pedig a babakocsis és a mozgáskorlátozott utasok is kényelmesen használhatják.
Az első jármű elkészült és már úton is van Magyarországra. A flotta további példányai folyamatosan érkeznek majd és a honosítás után állhatnak majd forgalomba.
A BKV a városvezetéssel közösen vallja: a műszaki hibák és a fenntartási költségek csökkentése csak új járművek beszerzésével valósítható meg; az autóbusz-állomány fiatalítása a BKV kiemelt célja, az új buszok érkezésével a flotta csaknem 8 százaléka újul meg.
A korábbi évek 14–15 éves átlagéletkorához képest jelenleg a teljes állomány átlagéletkora több mint tizenkét év, ugyanakkor az optimális maximális élettartam az autóbuszoknál nyolc–tíz év. A BKV szakemberei mindennap azért dolgoznak, hogy az öregedő járműflotta megbízható, biztonságos szolgáltatást nyújtson az utasoknak. A társaság minden nap ellenőrzi a forgalomba kerülő állományt, olyan busz nem kerülhet ki a garázsokból, amelyen bárki is veszélyben lenne. A járművek heti, negyedéves és éves műszaki vizsgálatokon is átesnek. A járművek életkorából adódó, feltárt és szükséges javításokról azonnal gondoskodnak a társaság szakemberei.
Az elöregedő járművek lecseréléséig a BKV egyetemek bevonásával továbbfejleszti a kényszerű túlüzemeltetés protokolljait. A meglévő és a társaságnál már alkalmazott rendszer – amelyet most a buszokra is kiterjesztenek – lényege, hogy a tervezett élettartamukat meghaladóan kényszerűségből tovább üzemeltetett eszközök (járművek, infrastruktúra-elemek) esetén tudományos alátámasztottsággal meghatározzák azokat a speciális vizsgálatokat és ellenőrzési módszereket, melyeket a biztonságos üzemeltetés érdekében alkalmazni kell.
Írásunk a BKV hivatalos közleménye alapján készült.
(Nyitóképünkön a Mercedes-maximidik első elkészült példányai. Kép forrása: BKV)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!