Érkeznek a Paribus dízel-Traxxai

iho   ·   2015.02.28. 08:45
400px_paribus_traxx

Az LVS első dízel-Traxxát Németország Schleswig-Holstein tartományának közlekedési minisztere, Frank Nägele mutatta be a nagyközönségnek. Az összesen hatvanmillió euró értéket képviselő járművek a 2015. decemberi menetrendváltástól fogják továbbítani a Hamburg és a Németország északnyugati részén, az Északi-tenger által körülölelt Sylt-szigeten található Westerland között közlekedő személyszállító vonatokat – írja a Railway Gazette.

Az úgynevezett Marschbahn-szolgáltatást jelenleg a Veolia érdekeltségébe tartozó Nord-Ostsee-Bahn végzi, az LVS azonban már ki is írta a tendert a következő üzemeltetési szerződéshez, amely 2016 decemberében lép majd életbe. A pályázat nyertese a szolgáltatás végzéséhez szükséges járműveket, vagyis a tizenöt új Bombardier-mozdonyt, valamint a viszonylaton jelenleg is használt kilencven személykocsit és három motorvonatot lízingelni fogja a német infrastruktúra-kezelő Paribus Capital és a holland infrastrukturális befektető DIF közös konzorciumától, a Paribus-DIF-Netz-West-Lokomotiventől.

A Paribus tizenöt többmotoros dízel-Traxxot vesz a Bombardier-től Németország Schleswig-Holstein szövetségi tartományának megbízásából. A járművek Hamburg és a Sylt-sziget között fognak közlekedni<br>(fotó: Railway Gazette)

A konzorciumnak az LVS ítélte oda a száznegyvenmillió euró értékű, tizenkilenc évre szóló rögzített bérleti szerződést, amelyhez a szövetségi tartomány nyújt pénzügyi támogatást. A 154 millió euróba kerülő járművek hosszútávú finanszírozását a Crédit Agricole CIB, a Norddeutsche Landesbank Girozentrale, valamint a Bayerische Landesbank, a vagyonkezeléssel kapcsolatos szolgáltatásokat pedig a Paribus-leány Northrail biztosítja.

A konzorcium a tavaly márciusban bejelentett rendeléssel a Traxx-mozdonycsalád többmotoros verziójának első magánvasúti vásárlójává vált. A Bombardier P160 DE Multi-Engine típusú Traxx-mozdonyait a Caterpillar négy C18-as dízelerőforrása hajtja, melyek összesen 2252 kilowatt teljesítmény leadására képesek. Az Európai Unió IIIB károsanyag-kibocsátási előírásainak megfelelő motorok közül többet is ki lehet iktatni a szükséges terhelés igénytől függően, csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és kímélve a környezetet. A mozdonyok legnagyobb üzemi sebessége százhatvan kilométer per óra – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek