Érkeznek az SBB legújabb Pendolinói
Az SBB és a Trenitalia közös vállalkozása, az azóta csődbe ment Cisalpino még 2004 márciusában írt alá szerződést az Alstommal hét nagysebességű motorvonat beszerzéséről. A kontraktus opcionálisan további nyolc szerelvény lehívását is tartalmazta, kétszázmillió euró értékben. Ezzel a lehetőséggel a vasúttársaság élt is 2012 júliusában.
Az opcióban foglalt ETR610 sorozatú motorvonatok gyártási folyamatáról már 2013 szeptemberében beszámoltunk, az első elkészült szerelvényt pedig a napokban adta át az Alstom az SBB-nek a gyártó olaszországi, aviglianói üzemében. A Global Rail News értesülése szerint idén további két vonatot vehet még át az SBB.
A billenőszekrényes, hétkocsis motorvonatok legmagasabb üzemi sebessége kétszázötven kilométer per óra, és négyszázötven utas számára biztosítanak ülőhelyet. A járművek a decemberi menetrendváltáskor állnak forgalomba a Milánó–Genf, Milánó–Bázel, valamint a Milánó–Zürich viszonylatokon, a régebbi ETR610-esekkel együtt, felváltva a megbízhatatlannak bizonyuló ETR470-es Pendolinókat.
Az ETR610-esek azonban csak pár évig használhatják a Gotthárd-bázisalagutat: 2019-től folyamatosan váltják majd fel őket az SBB a Stadlertől nemrégiben rendelt EC250-es motorvonatai – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!