Európai vasúti hírek

iho/vasút   ·   2012.06.25. 09:20

Spanyolország

Az infrastruktúrát üzemeltető ADIF befejezte a két éve tartó GSM-R rendszer kiépítését Bilbao nyolcvan kilométeres elővárosi hálózatán. Az Indra terminálokkal szerelt rendszerben analóg és digitális forgalomirányító-pálya-jármű kapcsolatok is megvalósíthatóak. A fejlesztés összértéke harmincegymillió euró.

Franciaország

A Franciaországot Olaszországgal összekötő Mont Cenis alagút immár alkalmas a GB1 jelű nemzetközi rakszelvénynek megfelelő szerelvények fogadására. Ezzel nemcsak a klasszikus Rola vonatok, de a félpótkocsikat szállító zsebeskocsik közlekedése is lehetségessé vált.

Németország

A DB Schenker érdekeltségébe tartozó RME vett bérbe öt hibrid, dízel-akkumulátoros, modernizált V100-as tolatómozdonyt az Alstomtól, melyekkel a Dow Olefinverbund schkopaui gyárának kiszolgálását és a szükséges tolatásokat végzik. A szerződés 2018-ig érvényes, a bérlőnek pedig opciója van a mozdonyok megvásárlására.

Svédország

2013 júniusától öt és fél évig, opcióval további kettőre a Trafikverket társaság üzemelteti a Stockholmot az északi országrésszel összekötő éjjeli vonatokat.

A Peterson Rail magánvasút-társaság beszüntette önálló működését. A céget 2007-ben alapította a Peterson papír- és csomagolóanyag-gyártó vállalat. Egy ideig az anyacég irányítása alatt, majd 2011-től a Nordic Rail kezelésében üzemelt.

Norvégia

A költségvetés módosítása után idén 326 millió norvég koronát kap működésre az állami pályahálózatot üzemeltető Jerbaneverket. Ebből kétszázmillió a doverbaneni árvízkárok helyreállítására, valamint az Osló környéki alagutak tűzvédelmi rendszereire fordítandó. További százmillióból pedig az Ofotbanen felújítására kerül sor. A maradékból a Jerbanverket és a BanTele közös kommunikációs rendszereinek fejlesztésére költenek.

Kapcsolódó hírek