Európai vasúti hírek

iho/vasút   ·   2012.06.25. 09:20

Spanyolország

Az infrastruktúrát üzemeltető ADIF befejezte a két éve tartó GSM-R rendszer kiépítését Bilbao nyolcvan kilométeres elővárosi hálózatán. Az Indra terminálokkal szerelt rendszerben analóg és digitális forgalomirányító-pálya-jármű kapcsolatok is megvalósíthatóak. A fejlesztés összértéke harmincegymillió euró.

Franciaország

A Franciaországot Olaszországgal összekötő Mont Cenis alagút immár alkalmas a GB1 jelű nemzetközi rakszelvénynek megfelelő szerelvények fogadására. Ezzel nemcsak a klasszikus Rola vonatok, de a félpótkocsikat szállító zsebeskocsik közlekedése is lehetségessé vált.

Németország

A DB Schenker érdekeltségébe tartozó RME vett bérbe öt hibrid, dízel-akkumulátoros, modernizált V100-as tolatómozdonyt az Alstomtól, melyekkel a Dow Olefinverbund schkopaui gyárának kiszolgálását és a szükséges tolatásokat végzik. A szerződés 2018-ig érvényes, a bérlőnek pedig opciója van a mozdonyok megvásárlására.

Svédország

2013 júniusától öt és fél évig, opcióval további kettőre a Trafikverket társaság üzemelteti a Stockholmot az északi országrésszel összekötő éjjeli vonatokat.

A Peterson Rail magánvasút-társaság beszüntette önálló működését. A céget 2007-ben alapította a Peterson papír- és csomagolóanyag-gyártó vállalat. Egy ideig az anyacég irányítása alatt, majd 2011-től a Nordic Rail kezelésében üzemelt.

Norvégia

A költségvetés módosítása után idén 326 millió norvég koronát kap működésre az állami pályahálózatot üzemeltető Jerbaneverket. Ebből kétszázmillió a doverbaneni árvízkárok helyreállítására, valamint az Osló környéki alagutak tűzvédelmi rendszereire fordítandó. További százmillióból pedig az Ofotbanen felújítására kerül sor. A maradékból a Jerbanverket és a BanTele közös kommunikációs rendszereinek fejlesztésére költenek.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.